نحوه انتقال دامنه | آموزش انتقال دامنه به هاست یا شخص دیگر

نحوه انتقال دامنه _ آموزش انتقال دامنه به هاست یا شخص دیگر

اگر یک دامنه ثبت کرده باشید، ممکن است در آینده نیاز به انتقال آن پیدا کنید. نحوه انتقال دامنه شرایط خاصی دارد و بهتر است با آگاهی کامل نسبت به ترنسفر دامین (Transfer Domain) خود اقدام کنید، چرا که در غیراینصورت ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوید.

همه چیز به پیدا کردن و انتخاب نام دامنه مناسب ختم نمی شود! شما باید بعد از این مرحله نام موردنظر خود را در یک شرکت ثبت کننده دامنه ثبت کنید. این شرکت می تواند همان شرکت ارائه دهنده هاست شما باشد (شرکت هاستینگ)، اما الزامی وجود ندارد و می توانید خرید دامنه را در شرکت هاست دیگری انجام دهید.

اما اگر بخواهید ثبت کننده دامنه خود را تغییر دهید چه اتفاقی می افتد؟ اینجاست که نیاز به دانستن شرایط و الزامات قانونی نحوه انتقال دامنه پیدا می کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، ما در این مقاله از وبلاگ مشهدهاست، شما را با معنی و مفهوم انتقال دامین آشنا می کنیم و به آموزش انتقال دامنه در ایرنیک یا شرکت هاست دیگر خواهیم پرداخت . از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله مفید و کاربردی با ما همراه باشید.

انتقال دامنه چیست؟

کاربران یک شرکت هاستینگ همواره ممکن است نیاز به انتقال هاست و دامنه خود داشته باشند. به عنوان مثال زمانی که می خواهید یک دامنه را به شخص دیگری واگذار کنید، می بایست امکان مدیریت آن را هم به او منتقل کنید، یا اینکه به هر دلیلی برای مدیریت و یا تمدید دامنه خود قصد دارید آن را به شرکت دیگری انتقال دهید که در اصطلاح به مجموعه ی این اقدامات انتقال دامنه (به انگلیسی Transfer Domain) گفته می شود.

حالت های مختلف انتقال دامنه

حالت های مختلفی را می توان برای انتقال دامین متصور شد مثلا انتقال دامنه از یک شخص به شخص دیگر یا از یک رجیسترار به رجیسترار دیگر یا انتقال داخلی در همان رجیسترار. همچنین انتقال دامنه از یک شرکت به شرکت دیگر (انتقال دامنه به هاست دیگر). توجه داشته باشید در تمامی این حالت ها با توجه به پسوند دامنه ( ir یا بین المللی ) نحوه انتقال دامنه متفاوت خواهد بود.

نکته مهم : توصیه می شود دامنه خود را به هر شرکتی منتقل نکنید! با توجه به مسائل تحریم و از دست رفتن دامنه های بین المللی بهتر است دامنه خود را به یک رجیسترار معتبر منتقل کنید. این یکی از مهم ترین مسائلی است که در زمان انتقال دامین می بایست به آن توجه کنید.

آموزش انتقال دامنه ir

شرایط انتقال دامنه های بین المللی

  • حداقل 60 روز از ثبت و یا انتقال دومین به رجیسترار فعلی گذشته باشد در غیر این صورت درخواست انتقال به طور خودكار رد می شود (طبق قوانين ICANN).

  • در زمان انتقال، قفل دامنه باید باز باشد. دامنه هایی که قفل باشند (clientTransferProhibited یا Lock) قابل انتقال نیستند.

  • توصیه می شود حداقل ۱۰ روز به تاريخ انقضای دامنه باقی مانده باشد. دامنه بعد از انتقال از تاریخ انقضاء به مدت یک سال تمدید می شود و نباید در زمان انقضاء تصمیم به انتقال گرفت .

  • دسترسی به رمز انتقال دامنه ( نام های دیگر آن : Auth Code یا Secret Code یا EPP Code ) دریافت کد انتقال در پنل کاربری شرکت ثبت کننده دامین

  • زمان انتقال دامین، قابلیت Whois Protection یا Privacy Protection بر روی دامنه نباید فعال باشد. ابتدا می بایست آن را غیر فعال کرد تا امکان انتقال دامین فراهم گردد.

  • دامنه نباید ظرف 45روز گذشته تمدید شده باشد به عبارت دیگر 45روز از آخرین تمدید دامنه گذشته باشد درغیر اینصورت اعتبار تمدید در شرکت قبلی از بین خواهد رفت.

  • در پروسه انتقال، دامنه از دسترس خارج نمی شود و مدیریت دامنه تا زمانی که به پنل جدید منتقل شود در مکان قبلی قابل انجام است.

نحوه انتقال دامنه به شخص دیگر

برای انتقال دامنه com. و یا سایر دامنه های بین المللی (غیر از دامنه ir. ) می بایست ابتدا رمز انتقال دامین یا همان EPP Code را در اختیار داشته باشید و سپس شرایط انتقال دامنه که توضیح داده شد، برقرار باشد. در این صورت می توانید دامنه دات کام خود را انتقال دهید. انتقال دومین های بین المللی بین 5 تا 7 روز زمان بر است.

نحوه انتقال دامنه به شخص دیگر

حالت خرید و فروش دامنه

در صورتی که قصد خرید دامنه از شخص دیگری دارید، مالک فعلی دامنه باید رمز انتقال را در اختیار شما قرار دهد تا امکان انتقال و تغییر مالکیت دامنه را به نام خودتان داشته باشید. برای این منظور کافیست وارد پنل کاربری مشهدهاست شده و از منوی دامنه ها گزینه انتقال دامنه به ما را انتخاب نمایید و سفارش را تا انتها ادامه دهید تا فاکتور آن برای شما ایجاد شود.

بالعکس، اگر شما قصد دارید دامنه خود را به شخص دیگری بفروشید تنها لازم است از بخش مدیریت دامنه، کد EPP را در اختیار شخص جدید قرار دهید تا بتواند دامنه را به نام خود در مشهدهاست منتقل نماید.

حالت انتقال دامنه از یک پنل کاربری به پنل کاربری دیگر در مشهدهاست

در صورتی که هر دو شخص انتقال دهنده و انتقال گیرنده در مشهدهاست اکانت داشته باشند این امکان وجود دارد تا مالک دامنه درخواست انتقال دامین را با ذکر ایمیل پنل کاربری شخص انتقال گیرنده تیکت ارسال کند بررسی و اقدام خواهد شد. در این حالت انتقال داخلی صورت می گیرد و پس از انتقال نیز مالکیت دامنه به نام شخص جدید تغییر پیدا خواهد کرد.

آموزش انتقال دامنه ir به مشهدهاست

قبل از این که شما را با نحوه انتقال دامنه ir آشنا کنیم، لازم است چند نکته مهم گفته شود :

  • انتقال دامین ir با دامنه های بین المللی متفاوت است و ضمن انتقال، مالکیت آنها تغییری پیدا نخواهد کرد.
  • برای انتقال دامین IR نیازی به وارد نمودن رمز انتقال نیست!
  • رمز انتقال دامین IR تنها زمان تغییر مالکیت دامنه کاربرد دارد. این رمز را فقط در سایت ایرنیک / صفحه دامنه بخش انتقال دامنه، می توانید مشاهده و دریافت نمایید.
  • درخواست انتقال دامنه ir به منزله تمدید آن می باشد. (انتقال = تمدید)

حالت انتقال دامنه ir همراه با تمدید

در صورتی که دامنه شما منقضی شده و یا در حال انقضاء می باشد و قصد دارید ضمن انتقال دومین ir به مشهدهاست به مدت یک سال هم تمدید شود، ابتدا لازم است با ورود به سایت ایرنیک به نشانی nic.ir رابط اداری و مالی دامنه خود را بر روی شناسه مشهدهاست sh1639-irnic تنظیم نموده و سپس وارد پنل کاربری خود شده و از منوی دامنه ها گزینه انتقال دامنه به ما را انتخاب نمایید و سفارش را تا انتها ادامه دهید تا فاکتور آن برای شما ایجاد شود.

حالت انتقال دامنه ir بدون نیاز به تمدید

اما اگر دامنه ir خود را که هنوز اعتبار دارد می خواهید بدون تمدید دامنه به مشهدهاست منتقل نمایید، کافیست طبق توضیحات بالا ابتدا رابط اداری و مالی دامنه خود را بر روی شناسه مشهدهاست sh1639-irnic تنظیم نمایید و سپس نام دامنه خود را به دپارتمان ثبت و مدیریت دامنه تیکت ارسال کنید، دامنه به لیست پنل شما اضافه خواهد شد و می توانید آن را مدیریت نمایید، در این حالت همچنین این امکان فراهم می گردد تا در زمان سررسید برای شما در سیستم مالی مشهدهاست فاکتور تمدید دامنه ایجاد شده و اطلاعیه های یادآوری انقضاء دامنه را از 60 روز قبل دریافت نمایید.

طبق قوانین ایرنیک، تغییر شناسه صاحب امتیاز دامنه IR درخواست جداگانه دیگری دارد که اگر قصد تغییر مالکیت دامنه IR خود را داشته باشید، جهت سفارش و پرداخت هزینه می توانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید :

سوالات متداول

چرا باید مشهدهاست را برای خدمات مدیریت دامنه انتخاب کنم؟

مشهدهاست با بیش از 20 سال تجربه درحوزه هاستینگ و ارائه خدمات تخصصی میزبانی وب درایران، پارتنر رسمی بهترین رجیسترارهای دنیا، یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین مراکز ارائه خدمات دامنه در ایران به شمار می رود و شما می توانید دامنه های خود را با خیالی راحت و به دور از نگرانی بابت مسائل تحریم به مشهدهاست منتقل نمایید. قیمت رقابتی و مناسب، پنل مدیریت به نام مالک دامنه و ارائه فاکتور رسمی تنها چند مورد از مزایای پنل کاربری مشهدهاست است.

امکان انتقال چه پسوندهایی به مشهدهاست وجود دارد؟

در مشهدهاست تمامی پسوندهای متداول و محبوب دامنه پشتیبانی می شود و قابل انتقال هستند مانند info / org / com / ir و ….

مزایای انتقال دامنه به مشهدهاست چیست؟

✅ انتقال دامین در سریعترین زمان ممکن
✅ پشتیبانی شایسته و باکیفیت
✅ تغییر مالکیت کامل دامنه به نام متقاضی
✅ امکان انتقال بیش از 800 نوع پسوند دامنه مختلف
✅ بدون نگرانی و استرس از مسائل تحریم
✅ پنل مدیریتی دامنه، کاربردی و جامع
✅ امکان قفل نمودن دامنه جهت جلوگیری از سرقت و سوءاستفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط