تغییر رابط های مجاز دامنه و شناسه دامنه

برای انتقال دامنه داخلی، ابتدا باید در سایت ایرنیک “رابط های دامنه” و یا سرویس دهنده خدمات را به شناسه های مشهدهاست تغییر بدید.

تغییر رابط دامنه


در سایت ایرنیک، بخشی برای تنظیمات رابط دامنه وجود دارد که می‌توانید دسترسی افراد مختلف به دامنه خود را مشخص کنید! برای مثال شما می‌توانید مشهدهاست را به‌عنوان رابط دامنه مشخص کنید تا ما بتوانیم دامنه شما را مدیریت کنیم.
جهت اطلاع؛ برای مدیریت دامنه از قبیل ثبت، تمدید و انتقال دامنه فقط از طریق نمایندگان دامنه، فراهم کردن دسترسی رابط آن نماینده ضروری است، در غیر این صورت امکان مدیریت دامنه نمیباشد.
برای فراهم نمودن این دسترسی؛ میبایس وارد اکانت خود در سایت nic.ir شوید و تب دامنه در منو، بر روی دامنه های کلیک و مدیریت رابط های مجاز را تایید نمایید.

در مرحله بعد، دامنه موردنظر را تیک بزنید و بر روی تغییر رابط ها کلیک کنید:

در این مرحله سه رابط اداری، فنی و مالی را بر روی شناسه کاربر و دیگر بذارید و شناسه مشهدهاست را وارد نمایید.

در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که انواع رابط‌های شما در چه سطحی تعریف شوند:
⦁ صاحب امتیاز: این گزینه مربوط به مالکیت دامنه است؛ یعنی می‌توانید تعیین کنید مسئولیت دامنه با چه کسی است.
⦁ رابط اداری: این گزینه مربوط به مدیریت امور اداری دامنه است. با انتخاب این گزینه در صورت نیاز به ارتباط با پشتیبانی و تیم ایرنیک، غیر از خودتان مشهدهاست هم می‌تواند این کار را انجام دهند.
⦁ رابط فنی: رابط فنی کسی است که می‌تواند تنظیمات دامنه مثل تغییر dns‌ها را انجام دهد. اگر از طریق سایت نماینده ثبت دامنه، دی‌ان‌اس‌های خود را تغییر می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم این مورد را بر روی نمایندگان قرار دهید.
⦁ رابط مالی: این رابط مربوط به مدیریت امور مالی شما است. مثلاً اگر از طریق سایت نمایندگان دامنه، دامین خود را تمدید می‌کنید باید بر روی گزینه نمایندگان قرار دهید تا بتوانند این کار را برای شما انجام دهند.


نکته‌: اگر در نظر دارید شرکت‌ هاستینگ مشهدهاست را به‌عنوان هر یک از این رابط‌ها معرفی کنید، لازم است شناسه‌های رابط مربوط به مشهدهاست را داشته باشید؛ به همین ترتیب رابط های خود را بر روی شناسه مشهدهاست sh1639-irnic در پنل ایرنیک تنظیم نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط