آموزش ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

آموزش ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

اگر چند وب سایت را بر روی یک هاست میزبانی می کنید و یا افرادی خارج از محیط کار شما بر روی سایت در حال فعالیت هستند، ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین روش خوبی برای محدود کردن دسترسی به بخش های خاصی از وب سایت است.

ما در این آموزش نحوه ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین را به شما نشان خواهیم داد.

پیش نیازها

نحوه ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

1) ابتدا وارد هاست دایرکت ادمین شوید.

ورود به دایرکت ادمین

2) در بخش Account Manager بر روی گزینه FTP Management کلیک کنید.

تنظیمات FTP در دایرکت ادمین

3) در سمت راست بر روی دکمه Create FTP Account کلیک کنید.

ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین

4) در فیلد FTP Username یک نام برای اکانت جدید خود وارد کنید. در فیلد Enter Password هم یک رمز عبور برای تعیین کنید.

در پایین این بخش 4 باکس قرار دارد که می توانید سطح دسترسی اکانت FTP را تعیین کنید. در ادامه هر کدام را به تفکیک توضیح خواهیم داد :

  • Domain : این کاربر FTP به دایرکتوری های public_html ،private_html، پوشه ایمیل ها، پوشه دامنه ها و نسخه های بکاپ دسترسی دارد. در صورت انتخاب این گزینه اکانت ftp شما تمام فضای دایرکتوری دامنه ها را شامل می شود.
  • FTP : این کاربر FTP فقط به دایرکتوری public_ftp دسترسی دارد. اگر می خواهید کاربر به تمام فضای دایرکتوری public_ftp دامنه ها دسترسی داشته باشد، این گزینه را انتخاب کنید.
  • User : این کاربر FTP فقط به public_html/username/ دسترسی دارد. با انتخاب این گزینه درواقع یک دایرکتوری با نام کاربر در public_httml ایجاد می شود که می توانید فایل های خود را درون آن قرار دهید.
  • Custom : با انتخاب این گزینه، می توانید ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین را با دایرکتوری دلخواه خود به صورت سفارشی تعیین کنید. یک دایرکتوری جدید ایجاد کرده و فایل های مورد نظر خود را روی آن آپلود کنید. به کمک این گزینه می توانید تعیین کنید که این کاربر تنها به مسیر تعیین شده دسترسی داشته باشد و قادر به مشاهده، آپلود و دانلود در سایر بخش ها نباشد.
ایجاد اکانت FTP در دایرکت ادمین

5) در نهایت بر روی دکمه Create کلیک کنید. اکانت FTP جدید به طور خودکار به داشبورد اضافه می شود.


در این مقاله نحوه ساخت اکانت ftp در دایرکت ادمین آموزش داده شد. اگر هنوز مشکلی دارید، می توانید از سه کانال ارتباطی : سیستم تیکتینگ، چت آنلاین و مرکز تماس به شماره 05138185 با تیم پشتیبانی فنی مشهدهاست در ارتباط باشید.

مشهدهاست سرویس هاست لینوکس حرفه ای خود را به همراه کنترل پنل DirectAdmin در بهترین و با کیفیت ترین دیتاسنترهای ایران و اروپا میزبانی می کند تا کاربران نهایت سرعت و پایداری را با قیمت مناسب تجربه نمایند.

برای خرید هاست دایرکت ادمین و دریافت مشاوره رایگان می توانید با دپارتمان فروش ما تماس حاصل نمایید. بی صبرانه منتظر شنیدن صدای شما هستیم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط