آموزش مدیریت و ساخت رکورد DNS در پلسک

آموزش مدیریت و ساخت رکورد DNS در پلسک

در این مقاله به شما نحوه مدیریت و ساخت رکورد DNS در پلسک را نشان خواهیم داد.

Plesk به طور خودکار برای هر نام دامنه جدید یک DNS ایجاد می کند. با تنظیماتی که پلسک به صورت خودکار انجام می دهد، انتظار می رود دامنه به درستی عمل کرده و مشکلی برای سایت شما به وجود نخواهد آمد.

اگر از نیم سرور استفاده می کنید و می خواهید در کنترل پنل پلسک این کار را انجام دهید، این امکان را دارید که تغییرات خاصی را در بخش DNS اعمال کنید. برای این که متوجه شوید دقیقا چه کارهایی می توان با ساخت رکورد DNS در پلسک انجام داد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیش نیازها

هاستی که کنترل پنل آن پلسک باشد.

نام کاربری و رمز عبور ورود به پلسک.

نحوه ساخت رکورد DNS در پلسک

1) ابتدا وارد هاست پلسک شوید.

ورود به پلسک

2) از منوی Websites & Domains بر روی گزینه DNS Settings کلیک کنید. (اگر این گزینه را در پنل پلسک خود نمی بینید، بر روی Change View کلیک کرده و سپس Active List را انتخاب کنید.)

تنظیمات dns در پلسک

3) بر روی دکمه Add Record کلیک کنید.

ایجاد رکورد dns در هاست پلسک

4) این جا می توانید انواع رکورد موردنظر خود را ایجاد کنید. از منوی Record Type، نوع رکوردی که می خواهید اضافه شود را انتخاب کنید. ما چند تا از آنها را به شما معرفی می کنیم :

  • A Record : اشاره یک IP به یک آدرس خاص
  • NS Record : اشاره به یک دامنه جهت پیدا کردن اطلاعات DNS خودش
  • MX Record : اشاره به دامنه ای که می خواهید نامه های دریافتی را در آن تحویل بگیرید
  • CNAME Record : اشاره یک دامنه به دامنه ای دیگر
ساخت رکورد DNS در پلسک

5) پس از تکمیل فیلدها، برای ساخت رکورد DNS در پلسک بر روی دکمه OK کلیک کنید.


در این مقاله نحوه مدیریت و ساخت رکورد DNS در پلسک آموزش داده شد. اگر هنوز مشکلی دارید، می توانید از سه کانال ارتباطی : سیستم تیکتینگ، چت آنلاین و مرکز تماس به شماره 05138185 با تیم پشتیبانی فنی مشهدهاست در ارتباط باشید.

هاست ویندوز مشهدهاست در بهترین و با کیفیت ترین دیتاسنترهای ایران و اروپا با استفاده از حافظه فوق پرسرعت NVMe ، کنترل پنل قدرتمند Plesk و مبتنی بر آخرین نسخه های سیستم عامل ویندوز سرور 2019 و 2016 ، 2014، 2012 مناسب برای انواع سایت های نوشته شده بر پایه ASP.Net و نسخه های دیتابیس 2019 و 2016 SQL Server ارائه می شوند.

برای خرید هاست ویندوز پلسک و دریافت مشاوره رایگان می توانید با دپارتمان فروش ما تماس حاصل نمایید. بی صبرانه منتظر شنیدن صدای شما هستیم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط