اطلاعیه ایرنیک : قابلیت جدید مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه ir. در Whois

مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه ir. در Whois

وب سایت ایرنیک مرکز ثبت دامنه های ملی در ایران، طی اطلاعیه ای اعلام کرد از تاریخ 8 فروردین ماه 1401، مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه ir. در Whois یا بخش “کیست” این سایت را آغاز نموه و این اطلاعات دیگر نمایش داده نخواهد شد.

ایرنیک با این بروزرسانی، احتمال سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد را کاهش داده و در جهت حفظ حریم خصوصی ثبت‌کنندگان نام دامنه سایت و همگام با تغییرات جهانی گام برداشته است.

Whois دامنه ir.

یادآور می شویم تا قبل از این تغییر، کلیه اطلاعات مالک دامنه اعم از نشانی، شماره همراه یا شماره تلفن و … در بخش Whois به طور عمومی نمایش داده می شد.

البته این نکته را هم باید اضافه کنیم که مخفی نمودن اطلاعات شخصی در Whois دامنه های بین المللی مانند com. از مدت ها قبل وجود داشته و موضوع تازه ای نیست اما خوب به هرحال این قدم مثبت ایرنیک در جهت حفاظت از اطلاعات کاربران را می توان به فال نیک گرفت.

مخفی کردن اطلاعات دامنه ir. در Whois

اطلاعات تکمیلی در خصوص مخفی کردن اطلاعات مالک دامنه ir. در Whois

ایرنیک در اطلاعیه خود اعلام کرده است که صاحبان دامنه ir. می توانند برای مشاهده سیاست های جدید بخش Whois به بخش مقررات و قراردادها در سایت ایرنیک مراجعه کنند.

بنابراین با توضیحات داده شده، تنها اطلاعات زیر در صفحه کیست Whois دامنه های ir. برای عموم قابل مشاهده خواهد بود :

    ۱. نام کامل و نشانی پست الکترونیک دارنده امتیاز دامنه.
    ۲. نام کامل و نشانی پست الکترونیک رابط اداری دامنه.
    ۳. نام کامل و نشانی پست الکترونیک رابط فنی دامنه.
    ۴. نام یا نام وبگاه کارگزار ثبت‌کننده (DNS) در صورت تمایل.

بنا به گفته ایرنیک :

چنانچه تغییری در سیاست Whois واحد ثبت دامنه رخ دهد و مقرر شود مشخصاتی غیر از آنچه در بالا ذکر شد در معرض عموم قرار داده شود که مورد قبول دارنده امتیاز دامنه نباشد، وی حق دارد نسبت به لغو امتیاز دامنه خود اقدام کند و به نسبت زمان استفاده نشده از دوره امتیاز دامنه هزینه ثبت وی مسترد خواهد شد.

سایر اطلاعات در اختیار مرکز ثبت دامنه ایرنیک قرار دارد اما در این صفحه نمایش داده نمی‌شود، همچنین بنا به درخواست قانونی مراجع ذی صلاح در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

مشهدهاست، کارگزار رسمی سایت ایرنیک nic.ir

می توانید دامنه ir. مورد نظر خود را بصورت آنی و در کمترین زمان ممکن در مشهدهاست ثبت کنید.

مشهدهاست، کارگزار رسمی سایت ایرنیک nic.ir

کلیه دامنه ها با مالکیت 100% به نام کاربر به ثبت خواهند رسید و پنل حرفه ای با کاربری آسان برای مدیریت دامنه در اختیار شما قرار می گیرد. مشهدهاست امکان دریافت پاسخ Whois دامنه را در اختیار شما گذاشته است، میتوانید از طریق لینک زیر برای جستجوی دامنه ir و com و سایر دامنه ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط