آشنایی با کنترل پنل سرور مجازی ابری

آشنایی با کنترل پنل سرور مجازی ابری

در این مقاله شما را با بخش‌های مختلف کنترل پنل سرور مجازی ابری آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پیش نیازها

  • اطلاعات ورود به ناحیه کاربری مشهدهاست

معرفی بخش‌های مختلف کنترل پنل سرور مجازی ابری

1) ابتدا وارد ناحیه کاربری مشهدهاست به آدرس https://epanel.info شوید.

ورود به ناحیه کاربری مشهدهاست

2) از منوی سرویس ها / سرویس های من / بر روی نام سرور ابری خود کلیک کنید.

3) حالا کنترل پنل سرور مجازی ابری برای شما باز می شود.

4) بالای صفحه سمت چپ، اولین بخشی که به شما نمایش داده می شود، می توانید نام پلن، وضعیت (Status) سرور و آمار استفاده از پهنای باند سرور مجازی ابری خود را مشاهده کنید.

کنترل پنل سرور مجازی ابری

5) در بخش بعدی، می توانید وضعیت حسابداری و پرداخت های مالی به همراه اطلاعاتی در مورد موقعیت سرور، سیستم عامل مورد استفاده و آپشن های اضافه شده به سرویس مانند : فایروال، فضای پشتیبان گیری، تعداد آی پی، وضعیت ترافیک ماهانه و نحوه پشتیبانی سرویس را مشاهده کنید.

همچنین در 4 باکس جداگانه به طور خلاصه و در یک نگاه کلی، موقعیت سرور، تعداد هسته CPU، میزان حافظه RAM سرور و فضای ذخیره سازی به شما نمایش داده می شود تا همیشه از آخرین وضعیت منابع سرور خود اطلاع داشته باشید.

6) بخش دیگری که در کنترل پنل سرور مجازی ابری به شما نمایش داده می شود، مربوط به نمایش نام سیستم عامل، آی پی اصلی و Username سرور است. همچنین از همین بخش می توانید رمز عبور سرور و رمزی که زمان استفاده از حالت Rescue Mode (حالت نجات یا رفع خطا) نیاز دارید را مشاهده کنید.

7) در بخش اقدامات سریع سرور، دکمه های مدیریت سرور در دسترس شما قرار گرفته است که با استفاده از آنها می توانید اعمالی نظیر : ریبوت، خاموش کردن سرور، مشاهده گراف و فایل های ISO، حالت رفع خطا (Rescue Mode)، امکان نصب مجدد سیستم عامل، تغییر رمز عبور سرور، ورود به کنسول سرور (VNC)، فعال سازی حفاظت سرور جهت جلوگیری از نصب مجدد و یا حذف سرور و در نهایت تظیمات فایروال (دیواره آتش) را انجام دهید.


در این مقاله با بخش های مختلف کنترل پنل سرور مجازی ابری آشنا شدید. با توضیحاتی که داده شد حالا شما می توانید از کلیه امکانات این سرویس به راحتی استفاده کرده و در سریع ترین زمان ممکن VPS خود را مدیریت نمایید.

مشهدهاست، VPS ابری خارج از کشور خود را در پیشرفته ترین دیتاسنترهای آلمان، فنلاند و آمریکا به کاربران ارائه می دهد. شما می توانید با استفاده از جدیدترین پردازنده های AMD EPYC ،Intel® Xeon®Gold نسل دوم و SSD های بسیار سریع NVMe، بهترین کیفیت و عملکرد را در کلاس جهانی دریافت کنید. برای مشاهده پلن های سرور مجازی ابری کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط