معرفی سرویس WHOISTrustee: ثبت دامنه مخفی  Whoisچگونه است؟

سرویس WHOISTRUSTEE

در دنیای امروز که تمام اطلاعات در اینترنت قابل دسترسی هستند، حفظ حریم خصوصی اهمیت زیادی دارد. سرویس WHOISTrustee با همین هدف به صاحبان دامنه‌های وب کمک می‌کند تا امکان ثبت دامنه مخفی Whois  را داشته باشند. این سرویس همچین با دور زدن برخی‌ محدودیت امکان ثبت دامنه‌هایی با الزامات مکانی خاص را هم امکان‌پذیر می‌کند.

چرا باید از سرویس WHOISTrustee استفاده کنیم؟

وب‌سایتWhois  تمام اطلاعات تماس کاربرانی که اقدام به ثبت دامنه کرده‌اند را به صورت کامل نگهداری می‌کند. این اطلاعات که شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، ایمیل و شماره تلفن می‌شوند، برای تمام کاربران به صورت عمومی به نمایش در می‌آیند. با ثبت این اطلاعات صاحبان دامنه‌ها، مدرک قطعی برای مالکیت دامنه در اختیار ندارند. از سوی دیگر، کاربران می‌توانند از طریق این اطلاعات با صاحب دامنه‌ها تماس بگیرند.

عکس: اطلاعات WhoisTrustee (سمت راست) در مقابل WHOIS (سمت چپ)

اما همین عمومی بودن اطلاعات در پایگاه داده بین‌المللی Whois مزاحمت‌هایی را برای صاحبان دامنه به وجود می‌آورد. ایمیل‌های اسپم (هرزنامه)، تلفن‌های غیرضروری، سوءاستفاده و سرقت و جعل هویت از جمله دردسرهایی هستند که مالکان دامنه ممکن است با آنها مواجه شوند.. اینجاست که سرویس‌هایی مانند WHOISTrustee وارد کار می‌شوند تا با دریافت هزینه‌ای امکان ثبت دامنه مخفی Whois را فراهم کنند.

WHOISTrustee اطلاعات خصوصی کاربران را با اطلاعات ناشناس خودش جایگزین می‌کند تا کاملا از حفظ حریم خصوصی صاحبان دامنه اطمینان حاصل کند.

در همین حال، سرویس WhoisTrustee ثبت برخی دامنه‌ها که الزامات خاصی مانند اقامت در یک کشور خاص را دارند امکان‌پذیر می‌کند. برای مثال، با استفاده از WhoisTrustee این امکان را دارید تا دامنه‌هایی مانندit  یا fr (دامنه ایتالیا-فرانسه) که الزام آن سکونت در اتحادیه اروپا است را هم ثبت کنید. به این ترتیب، می‌توانید با سرویس WhoisTrustee چنین محدودیت‌هایی را دور بزنید. برای تهیه سرویس WhoisTrustee در ایران، می‌توانید به مشهدهاست مراجعه کنید.

شرایط و ضوابط استفاده از سرویس WhoisTrustee

سرویس WhoisTrustee خدمات حریم خصوصی خود را هم برای کسانی که می‌خواهند دامنه جدیدی ثبت کنند و هم برای کسانی که می‌خواهند ثبت دامنه مخفی Whois داشته باشند فراهم می‌کند. وقتی که از خدمات این سرویس استفاده کنید، سرویس WhoisTrustee داده‌های عمومی Whois را با داده‌های ناشناس خودش جایگزین می‌کند.

اما برای استفاده از خدمات سرویس WhoisTrustee کاربران باید متعهد شوند  که از این سرویس برای مقاصد قانونی و مشروع استفاده کندو حق استفاده از این سرویس برای ثبت دامنه هایی که محتوای غیرقانونی، توهین آمیز یا مغایر با اخلاق عمومی دارند را ندارد.

نحوه ثبت دامنه مخفی Whois با سرویس WhoisTrustee

 

مشهدهاست به صورت پیش فرض برای تمامی دامنه های بین المللی خود، گزینه محافظت از اطلاعات whois یا همان مخفی سازی whois را فعال کرده است. با این حال، سرویس WhoisTrustee یک ویژگی اضافه بر این محافظت اولیه ارائه می دهد.

سرویس WhoisTrustee و WhoisTrustee-Lite به عنوان افزونه های ثبت دامنه عمل می کنند و هویت مالک ثبت کننده دامنه را از دید عموم در whois پنهان می سازند.  برای داشتن این ویژگی باید به واحد فروش درخواست ثبت کنید .

 

سخن پایانی

WhoisTrustee سرویسی است که اطلاعات عمومی کاربران در پایگاه بین‌المللی Whois را برای حفظ حریم خصوصی پنهان می‌کند تا از هجوم ایمیل‌های هرزنامه و حتی جعل هویت جلوگیری شود. سرویس WhoisTrustee اطلاعات تماس واقعی را با اطلاعات خودش جایگزین می‌کند. علاوه بر این با WhoisTrustee دیگر مرزهای جغرافیایی نمی‌توانند مانع از ثبت برخی دامنه‌ها شوند.

سوالات متداول درباره سرویس WHOISTrustee

۱- سرویس WHOISTrustee چیست؟

WHOISTrustee سرویسی است که اطلاعات تماس مالکان دامنه را برای حفظ حریم خصوصی پنهان می‌کند.

۲- چرا باید از ثبت دامنه مخفی Whois با سرویس WhoisTrustee استفاده کرد؟

در حالت عادی اطلاعات تماس صاحبان دامنه‌ها به صورت عمومی در Whois در دسترس است. همین موضوع باعث می‌شود تا صاحبان دامنه در معرض ایمیل‌های اسپم (هرزنامه)، سوءاستفاده‌ها و حتی سرقت هویت قرار بگیرند.

۳- چگونه می‌توانم در ایران از خدمات سرویس WHOISTrustee استفاده کنم؟

امکان خریداری سرویس WhoisTrustee از شرکت‌های ایرانی نیز وجود دارد. شرکت مشهدهاست یکی از این شرکت‌هاست که به مشتریان خود امکان خریداری سرویس WhoisTrustee را ارائه می‌دهد.

۴-بعد از ثبت‌نام در سرویس WHOISTrustee در Whois چه اطلاعاتی نمایش داده می‌شود.

پس از اینکه برای دامنه جدید یا موجود خود از WHOISTrustee استفاده کنید، در پایگاه بین‌المللی WHOIS در بخش اطلاعات، WHOISTrustee اطلاعات ناشناسی به جای اطلاعات خصوصی شما نمایش داده می‌شود.

منابع:

https://www.whoistrustee.com/services

https://www.whoistrustee.com/legal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط