معرفی افزونه وردفنس (Wordfence) بهترین پلاگین امنیتی وردپرس

افزونه وردفنس

افزونه وردفنس (Wordfence Security) یکی از پلاگین های امنیتی بسیار معروف و قدرتمند برای محفاظت از وبسایت‌های ساخته شده با سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. این افزونه، امکانات و ویژگی‌های متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا حداکثر سطح امنیت را برای وب سایت شما تامین کند.

کار با وردپرس به معنای تجربه احساسات مختلف است! مثلا وقتی رتبه خوبی در گوگل کسب می کنید، احساس خوشحالی می کنیم. وقتی سایت به علت آپدیت وردپرس از کار می افتد، احساس عصبانیت داریم و زمانی هم که وردپرس ما هک می شود، احساس ترس. به هرحال ناراحتی ها که فقط برای بقیه اتفاق نمیوفتد!

در آینده برای این که از همان احساسی که منجر به نشستن عرق سرد روی پیشانی می شود جلوگیری کنیم، توصیه می شود حتما یک افزونه امنیتی برای محافظت از وب سایت خود نصب کنید. با ما تا انتهای این مطلب جذاب همراه باشید تا شما را با امکانات و ویژگی های افزونه وردفنس یکی از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس آشنا کنیم.

وردفنس (Wordfence) چیست؟

Wordfence Security یک افزونه است که امنیت وبسایت وردپرس شما را افزایش می دهد. این افزونه دارای ویژگی‌ها و امکانات متعددی است تا وب سایت شما را در برابر تهدیدهای احتمالی محافظت کند. به عنوان مثال می توان به : داشتن فایروال، اسکنر بدافزار، قابلیت تأیید هویت دو مرحله‌ای و یا محافظت در برابر حملات بروت فورس (brute force) اشاره کرد.

افزونه امنیتی وردفنس
افزونه امنیتی وردفنس

افزونه وردفنس از بین تمام افزونه‌های امنیتی که در مخزن وردپرس منتشر شده است، با بیش از ۴ میلیون نصب فعال، محبوب‌ترین افزونه امنیتی است. جالب است بدانید که این تعداد نصب از افزونه های مشابه مانند iThemes Security یا Sucuri با ۹۰۰ هزار نصب و یا All in One Security با ۱ میلیون نصب بیشتر است. (تا زمان نگارش این مقاله)

دانلود افزونه Wordfence Security

از طریق لینک زیر می توانید افزونه وردفنس را به صورت مستقیم از مخزن وردپرس دانلود کنید :

توجه کنید تیم WordFence به غیر از افزونه اصلی، دو افزونه رایگان دیگر هم در مخزن وردپرس معرفی کرده است. یکی Wordfence Assistant است که اگر به داشبورد وردپرس خود دسترسی نداشته باشید (با این شرط که از قبل نصب شده باشد) برای شما کاربردی خواهد بود. نام افزونه دیگر هم Wordfence Login Security است که شامل برخی از امکانات نسخه رایگان است مانند : تأیید هویت دو مرحله‌ای یا استفاده از کپچا (CAPTCHA) در صفحه ورود. اگر از قبل Wordfence Security را نصب کرده اید، نیازی به فعال کردن این افزونه نیست.

چرا باید از افزونه WordFence استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید، وردپرس با 63.1٪ از سهم بازار، پرکاربردترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) دنیاست. تقریباً یکی از هر دو سایتی که در سراسر جهان فعال هستند (در میان میلیون‌ها سایت که بالاترین میزان ترافیک را دارند)، از وردپرس استفاده کرده اند. این شرایط باعث به وجود آمدن فرصتی بی نظیر برای هکرها و به ویژه ربات های مخرب شده است. مانند : ربات های اسپم، ربات هایی که محتوای شما را استخراج می کنند و ربات هایی که حملات DoS یا DDoS را انجام می دهند.

طبق آمار، بیش از %90 از کل حملاتی که روی CMS ها انجام شده، بر روی وردپرس بوده است و 2800 حمله در هر ثانیه وردپرس را در سراسر جهان هدف قرار می دهد!

طبق گزارشی که در سال 2021 توسط وب سایت امنیتی Patchstack منتشر شد، تنها 0.58٪ از نقص های امنیتی از هسته وردپرس ناشی می شود. در واقع مقصر اصلی افزونه های وردپرس هستند که به تنهایی 92.81% از آسیب پذیری ها را شامل می شوند (در مقایسه با 6.61% نسبت به قالب ها).

آمار آسیب پذیری وردپرس در سالهای 2020 و 2021
آمار آسیب پذیری وردپرس در سالهای 2020 و 2021

حقایقی که در گزارش Patchstack آمده گویای همه چیز است و در آن خواستار جدی گرفتن مسائل امنیتی شده است :

  • به طور متوسط، 42 درصد از سایت های وردپرسی، حداقل یک مؤلفه آسیب پذیر (افزونه یا قالب) نصب کرده اند.
  • آسیب پذیری ها بین سال های 2020 تا 2021 حدود 150% افزایش یافته است.
  • 29% از افزونه های وردپرس حاوی آسیب پذیری های جدی هستند که هنوز رفع نشده اند.

بنابراین، حالا دیگر ضروری است که برای افزایش امنیت سایت وردپرسی خودتان فکری بردارید. برای این کار، افزونه ای مانند Wordfence می تواند به خوبی این کار را برای شما انجام دهد.

ویژگی های اصلی افزونه وردفنس

Wordfence Security یک افزونه امنیتی جامع است که در چندین سطح مختلف کار می کند. با استفاده از این افزونه در وردپرس می توان از امکانات آن بهره مند شد. در ادامه مهم ترین ویژگی های افزونه امنیتی وردفنس را با هم مرور می کنیم :

فایروال : این ویژگی ترافیک مخرب را از وب سرور شما شناسایی کرده و مسدود می کند.
اسکن بدافزارها : درخواست هایی که شامل کدها یا محتوای مخرب هستند را بلاک می کند.
جلوگیری از حملات brute force : با محدود کردن تعداد دفعات ورود به صفحه مدیریت وردپرس.
احراز هویت دو مرحله ای : اضافه شدن یک لایه امنیتی اضافی برای ورود به سایت وردپرسی.
کپچا (reCAPTCHA) : جلوگیری از ورود ربات ها و محدود کردن هرزنامه ها در صفحات ورود به سیستم.
هشدار ایمیلی : در صورت شناسایی یک مشکل امنیتی، از طریق ایمیل اطلاع رسانی می شود.

مزایای افزونه وردفنس

  • رابط کاربرپسند و شفاف، که کار با افزونه را آسان می کند.
  • به طور خودکار تنظیمات امنیتی اولیه را بر روی سایت شما انجام می دهد.
  • ارائه ویژگی های کاربردی در نسخه رایگان، از جمله امکان استفاده از فایروال.
  • احراز هویت دو مرحله ای
  • اسکنر امنیتی
  • ارسال هشدار ایمیلی در صورت بروز مشکل

معایب افزونه وردفنس

  • برخی از تنظیمات وردفنس برای یک کاربر مبتدی بسیار پیچیده هستند، اما خوب این موضوع در مورد سایر افزونه های امنیتی هم صادق است.
  • آخرین به روز رسانی تهدیدات امنیتی شناسایی شده، 30 روز پس از شناسایی آنها اعمال می شود که مدت زمان زیادی است و در این فاصله ممکن است سایت شما با مشکل مواجه شود.
  • این احتمال وجود دارد که استفاده از افزونه Wordfence باعث کاهش سرعت صفحات سایت شما شود چرا که میزان استفاده آن از منابع سرور بالاست.

معرفی نسخه های مختلف افزونه امنیتی وردفنس

این افزونه در حالت عادی رایگان است. با این حال، پلن های پولی هم وجود دارند که هر کدام امکانات مختلفی را برای کاربر فراهم می کنند. در ادامه آنها را با هم مرور می کنیم :

  • Wordfence Premium : نسخه ای کامل تر از وردفنس رایگان که با پشتیبانی همراه است.
  • Wordfence Care : با خرید این نسخه تیم امنیتی Wordfence، افزونه را برای شما نصب کرده و تنظیمات آن را با توجه به سایت شما به صورت بهینه شده انجام می دهند. همچنین در صورت بروز مشکلات امنیتی، یک تیم اختصاصی ورود کرده و موارد را فوری بررسی خواهند کرد.
  • Wordfence Response : این نسخه مخصوص سایت های وردپرسی مهم است که بروز مسائل امنیتی در آنها می تواند موجب خسارت و ضرر و زیان های سنگین شود. درواقع این سرویس عمدتاً برای سایت های بزرگ با ترافیک زیاد و فروشگاه های اینترنتی معتبر در نظر گرفته شده است.
  • Wordfence Intelligence : این نسخه برای شرکت های هاستینگ که نیاز به جمع آوری داده های امنیتی مرتبط با سرور و کاربران خود دارند ارائه می‌شود.

افزونه وردفنس یک افزونه امنیتی بسیار خوب است و از آنجایی که اکثر ویژگی ها و امکانات آن به طور خودکار تنظیم می شوند، برای کاربران مبتدی بسیار مناسب است. کاربران حرفه ای تر می توانند تنظیمات فنی و پیشرفته تر افزونه wordfence را امتحان کنند. با نصب نسخه رایگان افزونه wordfence security، وب سایت شما مجهز به یک سپر ارزشمند جهت جلوگیری از اکثر حملات مخرب خواهد شد.

امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. در بخش دیدگاه ها نظرات و سوالات خود را با ما مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط