آموزش اسکن ویروس در سی پنل با Virus Scanner

اسکن ویروس در سی پنل یکی از قابلیت هایی است که جهت محافظت در برابر تهدیدات احتمالی که ممکن است بر روی سرور و یا هاست شما اتفاق بیوفتد ارائه می شود. شما می توانید با ابزار Virus Scanner، فایل های خود را اسکن کنید تا ببینید آیا به ویروس آلوده هستند یا خیر. برنامه ClamAV یک آنتی ویروس قدرتمند منبع باز (Open Source) است که با استفاده از پایگاه داده گسترده خود می تواند انواع مختلفی از تهدیدات بالقوه مانند : ویروس ها، اسب های تروجان، بدافزارها، اسکریپت های مخرب و غیره را شناسایی کند. در این مقاله با نحوه اسکن ویروس در سی پنل با Virus Scanner آشنا خواهید شد.

پیش نیازها

  • هاستی که کنترل پنل آن سی پنل باشد.
  • نام کاربری و رمز عبور ورود به سی پنل.

نحوه اسکن ویروس در سی پنل

1) ابتدا وارد هاست سی پنل شوید.

صفحه ورود به سی پنل
صفحه ورود به سی پنل

2) در بخش Advanced بر روی گزینه Virus Scanner کلیک کنید.

گزینه Virus Scanner در سی پنل
گزینه Virus Scanner در سی پنل

3) در این بخش می توانید نوع اسکن موردنظر را از بین 4 گزینه انتخاب کنید :

اسکن ویروس در سی پنل با Virus Scanner
اسکن ویروس در سی پنل با Virus Scanner
  • Scan Entire Home Directory : این گزینه تمام فایل ها و بخش های موجود در هاست سی پنل شما را اسکن می کند. اگر این گزینه را انتخاب کردید، نیازی به اجرای اسکن سایر گزینه نیست. این گزینه دایرکتوری اصلی هاست شما را اسکن می کند که ایمیل ها، اکانت های FTP و وب سایت شما در آن قرار دارند.
  • Scan Mail : این گزینه تنها ایمیل های شما را از نظر ویروسی بودن اسکن می کند. اگر شخصی ایمیل مخربی برای شما ارسال کرده باشد که حاوی ویروس یا بدافزار باشد، با اجرای این اسکن به شما اطلاع داده خواهد شد.
  • Scan Public FTP Space : این گزینه پوشه public_ftp شما را اسکن می کند. اگر شخصی یک فایل مخرب را از طریق FTP بر روی هاست شما آپلود کند، از طریق این اسکن به شما اطلاع داده خواهد شد.
  • Scan Public Web Space : این گزینه دایرکتوری public_html که شامل تمام فایل هایی که در وب سایت شما قرار گرفته است را اسکن می کند.
Virus Scanner in cpanel

اگر Virus Scanner نرم افزار و یا فایل مخربی پیدا کند، سپس با ارائه گزینه های پیشنهادی، این امکان را به شما خواهد داد تا نسبت به بررسی آنها اقداماتی را انجام دهید.

اسکن ویروس در سی پنل با Imunify360

مشهدهاست در کلیه سرویس های لینوکسی خود که از کنترل پنل cPanel بهره می برند، علاوه بر آنتی ویروس داخلی سی پنل، امکان استفاده از برنامه Imunify360 را هم برای کاربران خود فراهم نموده است.

برنامه Imunify360 از چند لایه محافظتی در برابر حملات مخرب و رفتارهای مشکوک غیرعادی، از جمله حملات brute-force استفاده می کند. این برنامه امنیتی از فایروال پیشرفته ای بهره می برد که با بروزرسانی از طریق فضای ابری و استفاده از هوش مصنوعی، تهدیدات جدید را شناسایی کرده و از سرور در مقابل خطرات احتمالی محافظت می کند.

Imunify360 فایل های شما را به صورت خودکار اسکن می کند، بنابراین نیازی به اسکن دستی هیچ فایلی نخواهید داشت.

چطور فایل هایی که به عنوان بدافزار شناسایی شده اند را ببینم؟

1)برای این منظور ابتدا وارد هاست سی پنل خود شوید. سپس در بخش Security بر روی گزینه Imunify360 کلیک کنید.

گزینه Imunify360  در سی پنل

2) حال در سربرگ Malware scanner می توانید لیستی از فایل های آلوده و یا تاریخچه اسکن های انجام شده را مشاهده کنید.

اسکن بدافزار در Imunify360

در این مقاله نحوه اسکن ویروس در سی پنل با Virus Scanner و همچنین برنامه Imunify360 آموزش داده شد. امیدواریم که برای شما کاربردی بوده باشد.

مشهدهاست امکان استفاده از کنترل پنل cPanel را در سرویس های متنوع میزبانی خود مانند: هاست لینوکس پرسرعت، سرور مجازی و سرور اختصاصی ایران و خارج کشور فراهم نموده است. برای راه اندازی سرور سی پنل موردنظر خود با تیم فروش ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط