2 طرح مشهدهاست برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده

حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده

طی هفته های گذشته اختلالات اینترنت، فیلترینگ، عدم دسترسی به وب سایت ها و سرورهایی که در خارج از کشور میزبانی می شوند، اختلال درگاه های بانکی و قطعی سرویس های ارتباطی، مشکلات بسیار زیادی را برای کاربران داخل کشور و سرویس دهندگان به وجود آورده تا طرح حمایت حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده به کمک آنها بشتابد.

متاسفانه کسب و کارهای اینترنتی در چنین شرایطی دچار اختلال شده و ادامه سرویس دهی به کاربران خود را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

در این شرایط سخت ما در مشهدهاست با افزایش شیفت های کاری و تعداد نیروهای پشتیبانی و همچنین فراهم آوردن راه کارهای متعدد فنی، سعی بر آن داریم تا بر اساس مسئولیت اجتماعی خود، بستری را فراهم سازیم تا بتوانیم قدم های مثبتی برای هموطنان عزیز برداشته و در این روزها همراه شما و در کنار مشتریان و کسب و کارهای آنلاین باشیم.

قطعا در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و بر حسب وظیفه همراه شما خوبان خواهیم بود.

در ادامه 2 طرح مشهدهاست برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده معرفی شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید…

محدودیت ها از چه زمانی و چطور آغاز شد؟

از ساعات پایانی 30 شهریور ماه 1401، اینترنت همراه در شهرها و نقاط مختلف کشور قطع شد. علاوه بر این انواع مختلف اتصال های اینترنت ثابت نیز با محدودیت های گسترده رو به رو شدند که انواع سرویس های خارجی مورد استفاده کسب و کارهای اینترنتی و کاربرانشان را با اختلال مواجه کرد.

به طور همزمان اینستاگرام که میلیون ها کسب و کار کوچک و متوسط ایرانی بر بستر آن فعالیت می‌کنند نیز فیلتر شده و دسترسی به واتساپ که یکی از ابزارهای ارتباطی مهم کسب و کارها با مخاطبان بود محدود گردید، از این رو نه تنها ابزارهای ارتباطی و سرویس های اینترنتی که حتی بعضی خدمات پرداخت نیز با مشکل جدی مواجه شده اند.

سابقه فیلترینگ شبکه های اجتماعی در ایران

عواقب قطعی ها و اختلالات اینترنت در ایران

در این مدت اختلالات و قطعی اینترنت منجر به اختلال در ارتباط با upstream دامنه‌ها و هم‌چنین ایجاد مشکلات زیادی در dns resolution دامنه‌ها شد. میزان failed requestهای منطبق با این شرایط، تقریبا ۱۷۰ برابر وضعیت معمول است.

به‌علاوه، تمامی ارتباطات سالم https و handshakeهای داخلی به ‌دلیل سیستم فیلترینگ و تلاش برای بستن سرویس‌های Tunel و VPN تحت تاثیر قرار گرفت. این اختلالات به‌طور مستقیم ‌بیش‌تر سرویس‌های شرکتی مانند پرداخت‌ها، لاگین‌ها، سیستم‌های اطلاع رسانی (۲fa/Email)و سیستم‌های CICD و مدیریت رلیز، مانیتورینگ و آلرتینگ را تحت تاثیر قرار داد.

چرا مشهدهاست در شرایط فعلی، سرویس های CDN را برای هاست های خارج از کشور توصیه نمی کند؟

در زمان های مشابه قبلی، سرویس CDN مشهدهاست مشکل دسترسی سایت هایی که در خارج از کشور میزبانی می شدند را مرتفع کرده بود، اما بر خلاف زمان های محدودیت قبلی، در این دوره محدودیت های شدید و قطعی ارتباطات بین المللی در دیتاسنترهای ایرانی نیز اعمال شده و باعث شده CDN مشهدهاست و سرویس CDN  سایر سرویس دهندگان نیز با مشکلات فنی و اختلالات زیادی مواجه شود و عملا مشکل را رفع نکند.

لذا سرویس CDN را به کاربران توصیه نکرده ایم چرا که متاسفانه وعده استفاده از CDN جهت رفع کامل مشکل مشتریان، صرفا ترفندی جهت جذب کاربران در این شرایط فعلی از سمت برخی از سرویس دهندگان دیگر بوده است.

حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده

حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده با دو طرح ویژه

طرح اول : ارائه هاست رایگان برای حمایت از مشتریان فعلی مشهدهاست

مشهدهاست برای آن دسته از مشتریانی که سرویسهای میزبانی خارج کشور خریداری کرده اند و درحال حاضر به دلیل اختلالات سراسری اینترنت کشور دچار مشکل شده اند، با ایجاد سرویس مشابه در داخل ایران و انتقال سایت ها به سرورهای ایران مشکل آنها را مرتفع می نماید.

در طرح اول حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده، ضمن ایجاد سرویس مشابه ایرانی، انتقال اطلاعات و همچنین خدمات مشاوره های فنی تا زمان رفع محدودیت ها و عادی شدن شرایط به صورت رایگان انجام خواهد شد. البته ممکن است سایت های موردنظر با بعضی از سرورها ارتباط داشته باشند که آی پی سرورهای ایران را مسدود و یا تحریم کرده باشند که با راه کار سرویس آنتی تحریم مشهدهاست تلاش کرده ایم این قبیل مشکلات را نیز مرتفع نماییم.

مشهدهاست همچنین با افزایش تعداد سرور ها و تقویت زیر ساخت های خود، شرایط  انتقال وب سایت ها به سرورهای داخلی را مهیا کرده تا از متضرر شدن هرچه بیشتر مشتریان گرامی جلوگیری کند و هزینه های اضافه تری بابت اختلالات اینترنت متحمل نگردند.

شایان ذکر است عزیزانی که انتقال به سرورهای ایران را به عنوان راه کار موقت در نظر گرفته اند، سرویس هاست خارج از کشور ایشان تا تاریخ انقضاء سرویس فعال باقی خواهد ماند، بنابراین سایت این دسته از عزیزان می تواند همزمان بر روی دو لوکیشن مختلف داخل و خارج کشور میزبانی شده و هر زمان کاربر بخواهد می تواند با تغییر DNSها بین یکی از این دو هاست به دلخواه سوئیچ کند.

طرح دوم : حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده توسط مشهدهاست

این طرح برای کلیه کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده ایرانی در نظر گرفته شده است و محدود به مشتریان فعلی مشهدهاست نمی باشد، کسب و کارهایی که سایت شان در سایر سرویس دهندگان میزبانی می شوند و همچنین صاحبین کسب و کارهایی که در شبکه های اجتماعی فیلترشده مانند اینستاگرام، تلگرام و واتساپ دچار مشکل شده اند، می توانند از این طرح استفاده کنند.

در طرح ویژه مشهدهاست برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده، خدمات ذیل به صورت کاملا رایگان توسط مشهدهاست ارائه می شود:

  • هاست رایگان ایران تا زمان رفع محدودیت های اینترنتی
  • انتقال رایگان اطلاعات
  • سرویس آنتی تحریم رایگان
  • مشاوره فنی جهت رفع مشکلات احتمالی پس از انتقال اطلاعات سایت
  • شرایط و تسهیلات ویژه برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی (مخصوص فروشگاه هایی که در شبکه های اجتماعی فعال بوده و تاکنون دارای وب سایت نبوده اند)
  • خرید پلن حرفه ای سیستم چت “رایچت” در کلیه سرویس ها، با هدف حمایت برای هر سایت و پرداخت 50% مبلغ توسط مشهدهاست، جهت افزایش ارتباطات موثر کسب و کارها با مشتریان شان

 در صورت تمایل جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با طرح های حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده در مشهدهاست، با شماره 38185-051  داخلی 1 تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم مشکلات و محدودیت های متعدد ایجاد شده که باعث خسارت های فراوان به کسب و کارهای آنلاین شده است، هرچه سریعتر مرتفع گردد. در نظر داشته باشید علاوه بر فعالیت دپارتمان پشتیبانی فنی، دپارتمان رضایتمندی و حمایت از حقوق مشتریان مشهدهاست نیز در این شرایط حساس با افزایش ساعت کاری، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد.

خواهشمندیم این دو طرح ویژه مشهدهاست جهت حمایت از کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده را برای اطلاع دوستان و آشنایان خود که صاحب کسب و کار اینترنتی بوده و دچار ضرر و زیان شده اند به اشتراک بگذارید تا آنها نیز بتوانند از این دو طرح حمایتی استفاده کنند. موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط