ایندکس سایت در گوگل | چطور باید سایت را به گوگل معرفی کنیم؟

ایندکس سایت در گوگل

ایندکس سایت در گوگل و مطمئن شدن از اینکه سایت ما به درستی به گوگل معرفی شده مهم است.اما چطور باید از این موضوع اطمینان پیدا کنیم؟

یکی از دغدغه های مهم مدیران وب سایت خصوصا سایت های فروشگاهی این است که چطور می توانند بیشترین استفاده را از بهینه سازی سایت (SEO) و در نتیجه بهبود رتبه و تاثیر در افزایش بازدید و ترافیک وب سایت خود داشته باشند.

بی شک یکی از پارامترها برای رسیدن به موفقیت همین بهینه سازی سایت است، اما باید به شما بگوییم که همه چیز نیست! شما باید بتوانید سایت خودتان را به درستی به گوگل معرفی کنید، گوگل هم به درستی سایت شما را ایندکس کرده و در نتیجه جستجوها (Serp) نمایش دهد.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم ایندکس سایت در گوگل چگونه است و چطور باید سایت خود را به درستی به گوگل معرفی کنیم.

چرا باید به ایندکس سایت در گوگل اهمیت بدهیم؟

  • سئو می تواند ترافیک بالایی را به سمت وب سایت شما روانه کند که رایگان است و هزینه ای ندارد.
  • کاربران به نتایج ارگانیک سرچ گوگل اعتماد بیشتری دارند.
  • طبق آمار، حدود ۷۰ درصد مردم روی نتایج ارگانیک جستحوی گوگل در مقایسه با تبلیغات کلیکی (Google Ads) کلیک می کنند.

قبل از آنکه شما با یک فرد سئوکار که به طور حرفه ای خدمات بهینه سازی سایت را انجام می دهد همکاری کنید، از شما تقاضا داریم که متوجه باشید گوگل چگونه کار می کند، چه مطالبی به عنوان راهنمای سرچ کنسول گوگل ارائه شده است؟ و یا چگونه موتورهای جستجو کار می کند؟

وقتی شما پشت کامپیوتر یا لپ تاپ شخصیتان نشسته اید و در صفحه گوگل هستید، با لیستی از سایت ها در هر زمینه ای مواجه می شوید. چگونه گوگل صفحه ای را که مطابق با جستجوی شما هست پیدا می کند؟ و چگونه نتایج جستجو را تعیین می کند؟ این ها همه سوالاتی است که باید قبل از هرگونه اقدامی به پاسخ آنها برسید.

از کجا بفهمیم سایت ایندکس شده؟

برای اینکه بررسی کنید آیا گوگل وب سایت شما را واقعا ایندکس کرده است یا نه، کافی است به شکل زیر جستجو کنید :

site:sitename.com

به جای عبارت “sitename.com” نام وب سایت خود را وارد کنید.

از کجا بفهمیم سایت ایندکس شده

اگر در نتایج جستجو صفحاتی از سایت خود را مشاهده کردید،  مشخص می شود که قبلا توسط گوگل ایندکس شده اند.

معرفی سایت به گوگل

اگر در مرحله قبل هیچ نتیجه ای از سایت شما در سرپ گوگل به نمایش گذاشته نشده بود، پس سایت شما ایندکس نشده و یا اینکه هنوز گوگل آن را کشف نکرده است. بنابراین شما باید آدرس وب سایت خود را از طریق لینک زیر در گوگل ثبت کنید :

بهبود رتبه سایت با ابزار سرچ کنسول (Google Search console)

استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل مکمل اقدامات قبلی شماست. Google Search Console در نتایج جستجوی کلمات کلیدی شما تاثیر مثبت خواهد داشت و با رفع خطاها و ایرادهایی که به شما نمایش می دهد، باعث افزایش رتبه شما در موتور جستجوی گوگل خواهد شد. سرچ کنسول برای شما گزارش های کلی و جزئی درباره صفحات ایندکس شده در گوگل را فراهم می کند.

برای شروع کار و معرفی سایت خود به سرچ کنسول می توانید از طریق به لینک زیر اقدام کرده و ثبت نام کنید :


در مقالات بعدی وبلاگ مشهدهاست از سرچ کنسول بیشتر خواهیم گفت. امیدواریم پس از مطالعه این مقاله در معرفی سایت خود به گوگل و پروسه ایندکس سایت در گوگل مشکلی نداشته باشید. همواره می توانید سوالات و نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط