انتقال بکاپ دایرکت ادمین به سی پنل

انتقال بکاپ دایرکت ادمین به سی پنل

بسیاری از کاربران جهت انتقال بکاپ دایرکت ادمین یه سی پنل مراحل زیادی را طی می کنند.

در این مقاله مراحل ساده انتقال بکاپ دایرکت ادمین به سی پنل آموزش داده میشود.

با ماه همراه باشید.

مراحل انتقال بکاپ دایرکت ادمین به سی پنل

1- اقدامات لازم در پنل دایرکت ادمین (هاست مبدا)

  • در پنل دایرکت ادمین در fileManage یا همان “مدیریت فایل ” وارد شوید .
  • محتوای پوشه public_html را انتخاب کنید . برای این کار فقط کافی است گزینه Select بالا را کلیک کنید و روی گزینه  “Add to clipboard” کلیک کنید . برای فشرده سازی فایل ها ، روی گزینه “Compress clipboard files to” کلیک کرده تا فایل ها را به صورت فشرده در آید.
انتقال بکاپ دایرکت ادمین به سی پنل

• برای دانلود فایل فشرده شده ، از طریق Ftp به سایت متصل شوید و فایل فشرده شده بکاپ سایت را از هاست به کامپیوتر خودتان دانلود کنید .

برای آموزش ساخت اکانت Ftp در دایرکت ادمین اینجا کلیک کنید و جهت اتصال به آن نیز اینجا را کلیک کنید .

• برای بک آپ گرفتن از دیتابیس ، وارد کنترل پنل Direct Admin شوید ، در بخش PhpMyAdmin وارد شده و دیتابیس مورد نظر را انتخاب و Export کنید.

دیتابیس دایرکت ادمین

2- اقدامات لازم در سی پنل ( هاست مقصد)

• جهت انتقال فایل ها به سی پنل با استفاده از Ftp یا file Manager ، فایل بکاپ از دایرکت ادمین را به محیط سی پنل آپلود نمایید.

آپلود فایل در سی پنل

• فایل بکاپ را آپلود کرده و در یک پوشه قرار می دهیم.

• محتویات پوشه را در Public-html قرار می دهیم.

هاست سی پنل مشهد هاست

  • در کنترل پنل سی پنل برای ایجاد دیتابیس در بخش MySql Database Wizard وارد شوید و نام دیتابیس جدید را وارد نمایید . توجه داشته باشید که نام دیتابیس و یوزرنیم و پسورد را در یک فایل notepad کپی نمایید .

ایجاد دیتابیس در سی پنل

بعد از ایجاد دیتابیس ، نام یوزر و پسورد را وارد نمایید و create user را کلیک نمایید. بعداز ایجاد یوزر ، تیک کنار گزینه All Privileges را زده و سپس next step را کلیک نمایید.

دیتایس سی پنل

• جهت انتقال دیتابیس از DirectAdmin به سی پنل ، وارد PhpMyAdmin هاست سی پنل شوید. فایل دیتابیس دایرکت ادمین را در تب Import قسمت browse جستجو کرده و فایل دیتابیس با پسوند sql را آپلود نمایید و روی دکمه Go کلیک کنید.

دیتابیس سی پنل

3- تنظیمات فایل دیتابیس

برای پیکربندی تنظیمات دیتابیس ، فایل wp-config را جهت Edit باز نمایید و اطلاعات نام دیتابیس ، نام یوزر ، پسورد را همانطور که در فایل notepad ذخیره کرده اید ، در این فایل وارد نمایید.

تنظیمات هاست سی پنل

   

4- بررسی نهایی

بعد از انتقال بکاپ دایرکت ادمین به سی پنل ، تمام صفحات سایت را بررسی کنید ، لینک ها ، عملکردها و عکس های داخل سایت به درستی کار کنند.

5- تنظیمات DNS یا NameServer

dns های دامنه را به آدرس های dns هاست جدید تغییر دهید. بعد از تنظیم dns دامنه و آپدیت شدن کامل آن ، نمایش سایت را بررسی نمایید.  

در این مقاله نحوه انتقال بکاپ دایرکت ادمین به سی پنل آموزش داده شد. اگر هنوز موفق به انجام این کار نشده اید ، می توانید از سه کانال ارتباطی : سیستم تیکتینگ، چت آنلاین و مرکز تماس به شماره 05138185 با تیم پشتیبانی فنی مشهدهاست در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست عناوین