اهمیت بروزرسانی PHP در وردپرس | آموزش آپدیت php وردپرس در سی پنل، پلسک و دایرکت ادمین

بروزرسانی PHP در وردپرس

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که تا به حال نسبت به بروزرسانی PHP در وردپرس اقدامی انجام نداده اید، باید گفت به زودی زود سرعت بارگذاری وب سایت شما (Load)  تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وقتی سرعت لود سایت پایین باشد، بازدیدکننده ها خیلی زود خسته می شوند، سایت شما را ترک کرده و به سایت دیگری سر میزنند! این همان نرخ پرش (Bounce Rate) است که احتمالا خیلی جاها در مورد آن چیزهایی شنیده اید.

طبق آمار وقتی وب سایت با تاخیر بیش از 6 ثانیه لود شود، افراد منتظر نمانده و صفحه مرورگر را می بندند، این میزان چیزی حدود بیش از 53% افرادی است که از سایت شما بازدید می کنند!!! پس اهمیت دارد به این موضوع توجه بیشتری کرده و به آن رسیدگی کنید.

اگر صاحب یک وب سایت هستید، سرعت و امنیت آن به اندازه بروز بودن نسخه PHP اهمیت دارد. اصلا از کجا باید بفهمیم نسخه PHP وردپرس چند است؟ بهترین ورژن php برای وردپرس کدام است؟ چطور باید آپدیت php در وردپرس را انجام داد؟

همه این سوالات به همراه توضیحات کاربردی دیگر، بهانه ای شد تا ما در این مقاله از وبلاگ مشهدهاست پاسخگوی آنها باشیم و نحوه بروزرسانی PHP در وردپرس را آموزش دهیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید…

PHP چیست و در وردپرس دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

به طور خلاصه، PHP یک زبان برنامه نویسی متن باز است که هسته اصلی وردپرس را تشکیل می دهد و می تواند اطلاعات و داده های سایت وردپرسی را برای امنیت بهتر رمزگذاری کند. همچنین زیرساختی را برای ارسال محتوای وبلاگ پویا از طریق CMS وردپرس برای کاربر فراهم می نماید.

درست مانند خود وردپرس، PHP هم دارای نسخه هایی است. این نسخه ها همراه با وب تکامل پیدا کرده اند و ویژگی هایی را برای ایمن نگه داشتن سایت شما اضافه می کنند.

چرا بروزرسانی PHP در وردپرس مهم است؟

درست مانند خود وردپرس، PHP هم دارای نسخه هایی است. این نسخه ها همراه با وب تکامل پیدا کرده اند و ویژگی هایی را برای ایمن نگه داشتن سایت شما اضافه می کنند. حتما از خودتان سوال می کنید چرا باید زحمت بروزرسانی PHP در وردپرس را بکشیم؟

نسخه های جدیدتر PHP سایت شما را سریعتر کرده و عملکرد آن را افزایش می دهد.

به عنوان مثال، بنا به گفته Kinsta که یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست وردپرس در دنیاست، ارتقاء از نسخه 5.6 PHP به 7.0 عملکرد وب سایت مشتریان ما را دو برابر کرد!

امنیت بالا

یکی از مهترین دلایل بروزرسانی PHP در وردپرس، بالابردن ضریب امنیتی است. مشخصا PHP در نسخه های بالاتر در برابر حملات غیرمنتظره و هکرها ایمنی بیشتری دارد.

این به این دلیل نیست که نسخه های پاینی تر فاقد امنیت و کارایی لازم بوده اند بلکه با توجه به متن باز بودن وردپرس، هکرها از هر حفره ای برای ورود به این سیستم استفاده می کنند، طبیعتا وقتی این حفره ها شناسایی می شوند باید در نسخه های بعدی پوشش داده شود تا از نظر امنیتی وب سایت دچار مشکل نگردد. معمولا در نسخه های جدیدتر از بسیاری کدهای منسوخ شده دیگر پشتیبانی نخواهد شد.

سرعت لود بهتر

روش های زیادی برای افزایش سرعت وردپرس و لود وب سایت ها وجود دارد مثلا یکی از آنها استفاده از افزونه کش است که تنوع بسیار بالایی هم دارند. اما قطعا یکی از بهترین و مطمئن ترین راه حل ها برای افزایش سرعت لود سایت، بروزرسانی PHP در وردپرس است.

افزایش سرعت لود وب سایت تاثیر مستقیم بر بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد چرا که می تواند بر افزایش تجربه کاربری تاثیرگذار باشد.

نسخه های بالاتر PHP سریعتر هستند و طبق گفته خود PHP ، سایت هایی که از نسخه 7.3 استفاده کرده اند، 9 برابر سرعت لود آنها بالاتر از سایت هایی بوده که از نسخه 7.2 استفاده می کردند. از همین موضوع می توان به اهمیت بروزرسانی PHP در وردپرس به آخرین نسخه پی برد.

استفاده از آخرین امکانات و قابلیت های پیشرفته و به روز

نسخه های جدید PHP با امکانات عالی و کارایی (Performance) بهتر نسبت به نسخه های قبل تر منتشر می شوند و با استفاده از این قابلیت ها برنامه نویس ها و توسعه دهندگان وب این امکان را دارند که کدهای خود را بهینه تر بنویسید.

معمولا نسخه های جدید PHP، سازگاری بسیار خوبی با با قبلی ها دارند، بنابراین توسعه دهندگان مجبور نیستند اسکریپت های PHP خود را دوباره بازنویسی کنند. در نسخه های بالاتر استفاده از قاعده نگارش و سینتکس ساده و راحت تر شده و از بروز اختلال در سایت ها جلوگیری می شود. همچنین دیباگ و مدیریت خطاها راحت تر انجام می شود.

بهترین ورژن php برای وردپرس من کدام است؟

با توضیحاتی که دادیم، حتما سوال بعدی این است از کدام نسخه PHP باید استفاده کنید؟ خوب این احتمال وجود دارد که نیاز به بروزرسانی PHP در وردپرس خودتون داشته باشید. پیشنهاد ما حداقل نسخه 7.3 است تا سایت شما را مطابق با الزامات فعلی که در وردپرس پیش بینی شده به خوبی پشتیبانی می کند.

اما باید بررسی کنید ببینید شرکت هاستینگ چه برنامه ای برای شما پیاده سازی کرده است. ما در مشهدهاست، همچنان از نسخه های قدیمی 5.2 و 5.3 پشتیبانی می کنیم ولی اینها را توصیه نمی کنیم.

جدیدترین نسخه‌های PHP در حال حاضر به 8 و 8.1 هم می‌رسند و شما در تمامی سرویس هایی که از مشهدهاست خریداری می کنید، امکان انتخاب آخرین نسخه های PHP را خواهید داشت، اگرچه نسخه‌های 7.3 و 7.4 هنوز هم در بین کاربران محبوب ترین هستند و شما هم می توانید یکی از همین نسخه ها را برای سایت وردرپرسی خود انتخاب کنید، البته در آینده کم کم باید به فکر ارتقاء به نسخه های جدید تر باشید.

روش تشخیص نسخه php در وردپرس

برای بروزرسانی PHP در وردپرس ابتدا باید بدانید نسخه فعلی PHP شما چند است. برای انجام این کار دو روش مختلف وجود دارد :

روش اول) بخش سلامت سایت در وردپرس

1) در وردپرس، به Tools > Site Health (تنظیمات -> سلامت سایت) بروید.
2) در تب اطلاعات، با کلیک بر روی گزینه Server، باید ردیفی را ببینید که وضعیت فعلی نسخه PHP سرور شما را فهرست می کند : گزینه ای با نام “نگارش php”

روش دوم) بررسی نسخه php از طریق افزونه

اگر از نسخه های قدیمی وردپرس استفاده  می کنید، روش اول کارساز نخواهد بود، بنابراین می توانید با کمک یک افزونه متوجه نسخه فعلی PHP شوید.

برای این منظور می توانید نسبت به نصب افزونه PHP Version از مخزن وردپرس اقدام کنید. پس از نصب این افزونه شما می توانید در بخش “یک نگاه” پیشخوان وردپرس همیشه آخرین نسخه PHP خود را مشاهده کنید و اگر از نسخه قدیمی استفاده می کنید نسبت به بروزرسانی PHP در وردپرس اقدام کنی.. برای دانلود این افزونه اینجا کلیک کنید.

آموزش بروزرسانی PHP در وردپرس کنترل پنل سی پنل Cpanel

برای تغییر نسخه php در سی پنل مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

  1. ابتدا وارد سی پنل شوید.
  2. در بخش Software، بر روی گزینه  Select PHP Version کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده می توانید نسخه فعلی PHP وب سایت خود را مشاهده کنید.
  4. لیست کشویی را باز کرده و نسخه PHP مدنظر خود را انتخاب کنید. (پیشنهاد ما نسخه 7.4 است ولی مشهدهاست از نسخه های بالاتر مانند 8.0 و 8.1 هم پشتیبانی می کند، بهتر است قبل از انتخاب نسخه های جدیدتر، ابتدا از سازگاری PHP با وب سایت خود اطمینان حاصل کنید و سپس نسبت به بروزرسانی PHP در وردپرس اقدام کنید. با کمک افزونه PHP Compatibility Checker می توانید این کار را انجام دهید.
  5. در انتها، بر روی Set as Current کلیک کنید تا تنظیمات شما اعمال شود.

آموزش آپدیت php وردپرس در پلسک Plesk

  1. ابتدا وارد کنترل پنل پلسک شوید.
  2. از منوی سمت چپ Websites & Domains را انتخاب کنید.
  3. در بخش تنظیمات دامنه وب سایت، مطابق تصویر گزینه PHP Settings را انتخاب کنید. (ممکن است این گزینه را در بعضی از نسخه های پلسک در بخش Hosting Settings داشته باشید).
  4. در صفحه باز شده می توانید نسخه PHP مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس تنظیمات را ذخیره کنید.
  5. کار تمام است. PHP شما به روز است!

آموزش بروزرسانی PHP در وردپرس کنترل پنل دایرکت ادمین DirectAdmin

برای تغییر نسخه php در دایرکت ادمین مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

  1. ابتدا وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شوید.
  2. در بخش Advanced Features (در بعضی از نسخه های دایرکت ادمین Extra Features)، بر روی گزینه Select PHP Version کلیک کنید.
  3. مشابه تنظیمات سی پنل، در صفحه باز شده می توانید نسخه فعلی PHP وب سایت خود را مشاهده کنید. لیست کشویی را باز کرده و نسخه PHP مدنظر خود را انتخاب کنید. (پیشنهاد ما نسخه 7.4 است ولی مشهدهاست از نسخه های بالاتر مانند 8.0 و 8.1 هم پشتیبانی می کند، بهتر است قبل از انتخاب نسخه های جدیدتر، ابتدا از سازگاری PHP با وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.
  4. در انتها، بر روی Set as Current کلیک کنید تا بروزرسانی PHP در وردپرس انجام شود.

جمع بندی

در این مقاله از وبلاگ مشهدهاست، با اهمیت بروزرسانی PHP در وردپرس آشنا شدید. توضیح دادیم چطور می توانید از نسخه فعلی PHP سایت خود مطلع شوید و سپس نحوه به روزرسانی به آخرین نسخه php در کنترل پنل های سی پنل، پلسک و دایرکت ادمین آموزش داده شد.

توصیه ما این است قبل از این که نسبت به آپدیت PHP اقدام کنید، ابتدا از اطلاعات سایت خود بکاپ تهیه کنید و سپس سازگاری وردپرس خود را با نسخه PHP مدنظر تست کنید، اگر مشکلی وجود نداشت سپس بروزرسانی را انجام دهید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. می توانید از طریق دکمه های اشتراک گذاری آن را برای دوستان خود در شبکه های اجتماعی ارسال کنید. اگر سوال و یا نظری در مورد بروزرسانی PHP در وردپرس داشتید می توانید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط