4 راهکار افزایش سرعت وردپرس زمان کندی اینترنت در ایران

افزایش سرعت وردپرس

افزایش سرعت وردپرس همواره یکی از دغدغه های کاربرانی است که از این CMS برای مدیریت وب سایت های خود استفاده می کنند.

به طور معمول افزونه یا Plugin های مختلفی ممکن است استفاده شوند که می توانند سرعت سایت وردپرسی شما را کاهش دهند، اما هر از چند گاهی که شرایط حاکم بر جامعه دچار تغییراتی می شود، باید با چالش کندی و بعضا قطعی اینترنت در ایران هم دست و پنجه نرم کرد که می تواند تاثیرات نامطلوبی بر روی وب سایت کاربران داشته باشد.

به عنوان مثال زمانی که سرعت اینترنت کند می شود یا ترافیک بین الملل با اختلال مواجه می شود، پیشخوان وردپرس به سختی باز می شود و یا عملکرد بعضی از افزونه ها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. اما چاره کار چیست و چه کاری باید برای بهبود اوضاع انجام داد؟

ما در این مقاله از وبلاگ مشهدهاست، قصد داریم راهکارهایی برای افزایش سرعت وردپرس زمان کندی اینترنت در ایران به شما معرفی کنیم که با انجام آنها می توانید تا حدود زیادی سایت وردپرسی خودتان را بهتر مدیریت کنید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید…

راهکارهای افزایش سرعت وردپرس زمان کندی اینترنت

بهتر است پس از انجام هر یک از راهکارهای زیر، وردپرس خود را تست کرده و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که بخشی از سایت شما با مشکل مواجه شد کافیست تنظیمات را به قبل برگردانید.

توصیه می شود از اطلاعات سایت خودبکاپ گیری کنید تا در مواقع لزوم بتوانید استفاده کنید. توصیه ما به شما خرید هاست بکاپ مشهدهاست است که با در اختیار گذاشتن فضای ذخیره سازی بالا به همراه سرعت و قیمت مناسب این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد.

1) قطع دسترسی به منابع خارجی

شما می توانید با قطع کردن دسترسی منابع یا Source های خارجی، شاهد افزایش سرعت وردپرس تان باشید. برای این کار می توانید از کد زیر استفاده کنید :

define( 'WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL', true );
افزایش سرعت پیشخوان وردپرس

کافیست کد بالا را در فایل wp-config.php وردپرس خودتان قرار داده و سپس ذخیره کنید.

2) غیرفعال کردن آپدیت های وردپرس

با غیرفعال کردن بروزرسانی ها می توانید به افزایش سرعت وردپرس در مواقع خاص کمک کنید. برای این کار می توانید کدهای زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید :

define( 'AUTOMATIC_UPDATER_DISABLED', true );
define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false ); 

3) غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس و بروزرسانی توسط کاربر

define( 'DISALLOW_FILE_EDIT', true );
define( 'DISALLOW_FILE_MODS', true );

4) مینیمال کردن وردپرس

کد زیر موارد اضافی در وردپرس را برای شما غیر فعال کرده و باعت بهبود سرعت وردپرس شما خواهد شد، اگر با قرار دادن این کد در فایل wp-config.php، مشکلی برای سایت شما پیش آمد آن را حذف کنید :

define( 'SHORTINIT', false );

نکات پیشنهادی

همانطور که قبلا هم اشاره شد، بعضی افزونه ها باعث کاهش سرعت سایت می شوند. بهتر است در زمان کندی اینترنت، استفاده از افزونه های لیست زیر خودداری کنید :

  • Wordfence Security Premium
  • Jetpack
  • WP Statistics
  • itheme securitcy
  • UpdraftPlus
افزونه افزایش سرعت سایت وردپرس

همچنین در لیست زیر، افزونه هایی که به سایت های خارج از کشور متصل می شوند و در زمان اختلال یا کندی اینترنت، موجب کاهش سرعت سایت های وردپرسی می شوند معرفی شده اند :

  • wp rocket
  • elementor
  • woocommerce
  • gravity from
  • yoast seo
  • rank math

کاربرانی که وب سایت آنها خارج از کشور میزبانی می شود، نباید مشکلی از لحاظ سرعت داشته باشند، اما ممکن است سرعت پیشخوان وردپرس آنها کند باشد که به دلیل کندی اینترنت شما در ایران است، در اغلب موارد با استفاده از برنامه های ضدفیلتر مشکل باید حل شود اما برای رفع دائمی این مشکل می بایست دسترسی منابعی که به خارج متصل می شوند را قطع کنید.

همچنین کاربرانی که از هاست داخل کشور استفاده می کنند، ممکن است از سمت پیشخوان وردپرس با خطاهای زیادی از جمله 500 مواجه شوند که استفاده از برنامه های ضدفیلتر هم راهگشا نیست و جهت رفع افزایش سرعت وردپرس باید نسبت به قطع دسترسی منابع خارجی اقدام کنند.

در آخر توصیه می شود از نصب هر افزونه ای از جمله افزونه Google Captcha و سایر افزونه هایی که به منابع خارجی متصل هستند خودداری کنید. همچنین سعی کنید خطاهای سایت خود مانند خطای 404 و … را برطرف سازید تا وب سایت شما به یک سرعت منطقی و مناسب برسد.


امیدواریم راهکارهایی که در این مقاله جهت افزایش سرعت وردپرس گفته شد، برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت تمایل می توانید برای دوستان تان هم به اشتراک بگذارید تا آنها هم اطلاع پیدا کرده و استفاده کنند. اگر سوال و پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه ها با ما مطرح کنید 🙂

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط