نحوه اتصال به سرور مجازی ویندوز از 4 روش مختلف

اتصال به سرور مجازی

اگر یک سرویس VPS دارید اما از نحوه اتصال به سرور مجازی اطلاعی ندارید یا اینکه مطمئن نیستید که با خرید سرور مجازی واقعا بتوانید از طریق لپ تاپ یا سیستم خانگی (PC) خودتان به آن متصل شوید، این مقاله مناسب شماست.

در این راهنمای تصویری، ما قصد داریم 4 روش مختلف وصل شدن به سرور مجازی ویندوز را در سناریوهای مختلف و سیستم عامل های متفاوت به شما نشان دهیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید …

سرور مجازی چیست ؟

سرور مجازی یا Virtual Private Server (به اختصار VPS) بخشی از یک سرور اختصاصی قدرتمند با منابع بالا است که توسط یک مجازی ساز بصورت مستقل با منابع مشخص تفکیک شده و با سیستم عامل مخصوص به خودش کار می کند.

سرور مجازی کاربردهای متنوعی دارد از جمله : انجام اموری مثل ترید یا معاملات ارزی، بورس و یا ماینینگ، استفاده از سایت های صرافی مانند بایننس، گیمینگ و بازی و … به همین دلیل بسیاری از کاربران نیاز دارند از نحوه اتصال به vps آگاهی داشته باشند تا بتوانند برای انجام امور موردنظر خود از آن استفاده کنند.

در سرور مجازی کاربر می تواند دسترسی کامل به روت (ادمین) سرور داشته باشد و هر نرم افزاری را به دلخواه خود بر روی سرور نصب کند. انتخاب یک سرور مجازی مناسب می تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در وب سایت و انجام درخواست های شما با عملکرد مطلوب داشته باشد بنابراین لازم است تا قبل از خرید VPS اهداف خود را مشخص کرده تا بر اساس آن سرویس متناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

نحوه اتصال به سرور مجازی با ریموت دسکتاپ

وقتی صحبت از وصل شدن به سرور مجازی به میان می آید، ریموت دسکتاپ (RDP) ساده ترین راه برای اتصال است. با کمک RDP می توانید از طریق لپ تاپ یا رایانه شخصی خود به VPS دسترسی داشته باشید. مفیدترین ویژگی ریموت دسکتاپ این است که می توانید از آن با هر سیستم عاملی مانند ویندوز، لینوکس و مک استفاده کنید.

تا به حال از RDP استفاده کردید؟ اگر نه، حالا دیگر نگران نباشید، ما به شما نحوه اتصال به سرور مجازی با ریموت دسکتاپ را نشان می دهیم. پس بیایید با هم شروع کنیم …

1) اتصال به سرور مجازی از طریق ویندوز

اگر سیستم عامل ویندوز بر روی سرور مجازی شما نصب شده و از طرفی سیستم عامل لپ تاپ یا رایانه شما هم ویندوز است، می توانید این بخش را دنبال کنید.

برای پروتکل ریموت دسکتاپ RDP ، محبوب ترین کلاینت RDC یا Remote Desktop connection (اتصال دسکتاپ از راه دور) است که به طور پیش فرض بر روی همه نسخه های ویندوز نصب شده است. بنابراین برای اتصال به VPS نیازی به نصب نرم افزار اضافی روی کامپیوتر ویندوزی خود ندارید.

در ادامه می توانید مشاهده کنید چگونه می توان با استفاده از RDC از رایانه ویندوزی خود به سرور مجازی ویندوز متصل شوید.

گام اول) برنامه ریموت دسکتاپ را باز کنید.

برای بازکردن ریموت دسکتاپ بر روی رایانه شخصی خود، به سادگی می توانید منوی استارت را باز کرده و عبارت “Remote Desktop Connection” را در کادر جستجو (Search) تایپ کنید، سپس این برنامه را در لیست خواهید دید، بر روی آن کلیک کنید تا باز شود.

بازکردن ریموت دسکتاپ برای اتصال به سرور مجازی

همچنین می‌توانید در کادر جستجوی منوی استارت عبارت «mstsc.exe» را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید، با این روش هم برنامه Remote Desktop Connection برای شما باز می‌شود.

گام دوم) آماده شدن برای ورود اطلاعات

گزینه show options در ریموت دسکتاپ

بر روی گزینه Show Options کلیک کنید تا تنظیمات بیشتری را بتوانید مشاهده کنید.

گام سوم) آی پی، نام کاربری و رمز عبور سرور مجازی را وارد کنید

حالا به تصویر زیر خوب نگاه کنید و مراحل را دنبال کنید.

تنظیمات ورود در ریموت دسکتاپ

1 – در قسمت کامپیوتر، آدرس IP سرور مجازی ویندوز خود را وارد کنید. آدرس IP و اطلاعات دیگر مانند نام کاربری و رمز عبور را میبایست از شرکتی که سرور مجازی خود را خریداری کرده اید دریافت کنید.

2 – نام کاربری را وارد کنید، به طور معمول ممکن است نام کاربری Administrator باشد.

3 – گزینه “Allow me to save credential” را تیک بزنید تا اطلاعات ورود شما ذخیره گردد.اگر این کار را انجام ندهید، باید هر بار که می خواهید به VPS خود وصل شوید، این اطلاعات را دوباره وارد کنید.

4 – پس از تکمیل مراحل 3-1 بالا، اگر از چند سرویس دهنده برای اتصال به سرور مجازی های مختلف استفاده می کنید، می‌توانید روی گزینه «Save As» کلیک کنید و در هر مکانی که می‌خواهید تنظیمات خود را با تعیین یک نام ذخیره کنید. می توانید هر چیزی که می خواهید نام گذاری کنید، به عنوان مثال “MashhadHost VPS”

5 – در نهایت دکمه “connect” را کیک کنید.

هنگامی که روی دکمه connect کلیک می کنید، پنجره کوچک زیر باز می شود، اینجاست که اکنون باید رمز عبور سرور خود را وارد کنید.

ورود رمز عبور سرور مجازی در ریموت دسکتاپ

1- رمز عبوری که از شرکت سرویس دهنده دریافت کردیده اید را وارد کنید.

2- در صورتی که گزینه “Remember Me” را علامت بزنید، در دفعات بعدی هر بار که می خواهید به VPS خود وصل شوید دیگر از شما رمز عبور سوال نمی شود.

پس از اینکه رمز عبور را وارد کردید و گزینه “Remember Me” را علامت زدید، می توانید برای اتصال فقط روی OK کلیک کنید.

اولین باری که وصل می شوید ممکن است پیام هشداری دریافت کنید که در مورد اتصال به رایانه ظاهر می شود – لازم نیست نگران این پیام باشید. فقط کافی است گزینه “don’t ask me again for connections to this computer” (دوباره از من برای اتصال به این رایانه سؤال نشود) را علامت بزنید و روی بله کلیک کنید. پس از کلیک روی “بله” صفحه دسکتاپ سرور مجازی به شما نمایش داده می شود.

تبریک می گوییم! اکنون شما با موفقیت از رایانه ویندوز خود به VPS متصل شده اید. حالا می توانید از این سرور ویندوزی مانند رایانه های دیگر استفاده کنید البته از راه دور!

اگر این پنجره را ببندید، سرور مجازی شما روشن و آنلاین خواهد ماند. حتی اگر رایانه شخصی خودتان را هم خاموش کنید، همچنان سرور مجازی شما آنلاین خواهد بود.

2) اتصال به سرور مجازی از سیستم عامل مک (Mac OS)

برای اتصال به VPS ویندوزی از سیستم عامل مک، می توانید از برنامه ریموت دسکتاپ شرکت مایکروسافت استفاده کنید. مراحل زیر به شما آموزش می دهد چگونه می توانید از طریق سیستم عامل مک به سرور مجازی خود متصل شوید :

 گام اول) برنامه Remote Desktop Connection را دانلود و نصب کنید.

دانلود برنامه RDC در سیستم عامل مک

برای نصب نرم افزار ریموت دسکتاپ مایکروسافت، کافیست اپ استور (App Store) را باز کرده و در کادر جستجو عبارت «Microsoft remote desktop» را تایپ کنید. سپس آن را نصب کنید.

گام دوم) برنامه را باز کنید.

پس از نصب برنامه در مک، آن را باز کنید. صفحه زیر نشان داده می شود :

بازکردن برنامه RDC در Mac OS

گام سوم) ساخت یک کانکشن جدید

برای ایجاد یک کانکشن جدید بر روی گزینه “new” کلیک کنید، سپس تصویر زیر به شما نمایش داده می شود :

ساخت کانکشن RDC برای اتصال به سرور مجازی در سیستم عامل مک

حال در قسمت PC name آدرس IP سرور مجازی خود را تایپ کنید و در قسمت username and password هم نام کاربری و رمز عبوری که سرویس دهنده سرور مجازی به شما داده را تایپ کنید. در بخش Connection Name می توانید از هر نامی به دلخواه خود استفاده کنید (در اینجا ما از “test” به عنوان نام کانکشن خود استفاده می کنیم). پس از واردکردن آدرس IP، نام اتصال، نام کاربری و رمز عبور این پنجره را ببندید. پس از بستن پنجره، چیزی شبیه به تصویر زیر خواهید دید :

کانکشن ریموت دسکتاپ ایجاد شده در سیستم عامل مک جهت وصل شدن به سرور مجازی ویندوز

گام چهارم) متصل شدن به سرور مجازی ویندوز از طریق کانکشن ایجاد شده

در گام آخر برای وصل شدن به سرور مجازی، کافیست کانکشن ایجاد شده را انتخاب کرده و بر روی گزینه start کلیک کنید یا این که می توانید روی نام کانکشن دوبار کلیک کنید.سپاس پیام هشدار زیر را مشاهده خواهید کرد :

پیغام بررسی گواهینامه امنیتی زمان اتصال به سرور مجازی در سیستم عامل مک

همانطور که قبلاً هم گفتیم نیازی نیست نگران پیام های این چنینی باشید، روی گزینه “continue “کلیک کنید و حالا صفحه VPS در مقابل چشمان شما ظاهر می شود.

در نهایت، شما با موفقیت به سرور مجازی ویندوز خود از سیستم عامل مک متصل شدید. خیلی ساده بود. نه؟

3) وصل شدن به سرور مجازی ویندوز از لینوکس

چندین برنامه ریموت دسکتاپ RDP برای توزیع های مختلف لینوکس وجود دارد، اما محبوب ترین آنها برنامه “rdesktop” است. برای اتصال به سرور مجازی ویندوز از لینوکس ، باید ابتدا برنامه “rdesktop” را روی سیستم لینوکسی خود نصب کنید. زمانی که “rdesktop” را در دستگاه لینوکس خود باز می کنید، تصویر زیر نمایش داده می شود :

اتصال به سرور مجازی ویندوز از لینوکس با نصب برنامه rdesktop

سپس همانند سایر سیستم عامل ها، برای اتصال به VPS باید نام کاربری و رمز عبور خود را تایپ کنید (فرایند وصل شدن به سرور مجازی از لینوکس بسیار شبیه ویندوز و Mac است که در بالا آموزش داده شده است).

4) اتصال به سرور مجازی با موبایل

بسیاری از کاربران که سرور مجازی تهیه می کنند تمایل دارند نحوه وصل شدن به vps با گوشی را بدانند. ما در این آموزش یک اپلیکیشن را برای این منظور به شما معرفی می کنیم و سپس میتوانید با مشاهده ویدیو تمام مراحل کار را به آسانی مشاهده و انجام دهید.

جهت اتصال به سرور مجازی با گوشی اندروید ، ابتدا لازم است برنامه Remote Desktop که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است را از Google Play Store یا مارکت بازار دانلود و نصب نمایید.

ویدیو آموزش وصل شدن به سرور مجازی با گوشی اندروید

سخن نهایی

در این مقاله 4 روش مختلف اتصال به سرور مجازی به وسیله ریموت دسکتاپ و یا نصب اپلیکیشن در سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، مک، لینوکس و اندروید آموزش داده شد و نحوه انجام هر کدام را بصورت گام به گام توضیح دادیم.

سرور های مجازی مشهدهاست در بهترین و معتبرترین دیتاسنترهای ایران و اروپا نظیر OVH و Hetzner بهمراه حافظه فوق پرسرعت NVMe و یا هاردهای ساتا ارائه می شوند و میزان امنیت و آپتایم آنها بالاست، با خرید سرور مجازی از مشهدهاست از پشتیبانی فنی شایسته، تضمین آپتایم 99.9%، مانیتورینگ 24ساعته، امنیت بالا و قیمت مناسب بهره مند خواهید شد.

اگر این مقاله برای شما مفید بوده لطفا آن را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین خوشحال خواهیم شد نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط