راه اندازی اولیه و تغییر رمز پیش فرض میکروتیک ابری (MikroTik CHR)

راه اندازی اولیه و تغییر رمز پیش فرض میکروتیک ابری (MikroTik CHR)

اگر یکی از پلن های سرور مجازی میکروتیک مشهدهاست را خریداری کرده باشید، حتما می خواهید در مورد راه اندازی اولیه و تغییر رمز پیش فرض میکروتیک ابری اطلاعات بیشتری کسب کنید. سرور میکروتیک ابری به صورت آنی تحویل داده می شود و مانند هر سیستم دیگری مبتنی بر Mikrotik CHR (Cloud Hosted Router) با پیکره بندی پیش فرض ارائه می شود. بنابراین راه اندازی و تنظیم رمز عبور سرور توسط شرکت ارائه دهنده انجام نمی شود و تنظیمات اولیه آن به همراه تغییر رمز عبور روتر می بایست توسط کاربر انجام شود.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم تمام این مراحل را به صورت ساده و در یک مطلب مفید و کاربردی به شما آموزش دهیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید…

نکته مهم : برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به روتر، بسیار مهم است تا در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کنید. برای دسترسی به روتر خود می توانید هم از طریق SSH و یا با دانلود و اجرای WinBox نسبت به تغییر پسورد روتر میکروتیک خود استفاده کنید که ما هم دو روش را به شما آموزش خواهیم داد.

روش اول : استفاده از نرم افزار WinBox

اگر با محیط خط فرمان (SSH) آشنایی چندانی ندارید، می توانید از برنامه وین باکس استفاده کنید. Winbox یک ابزار کاربردی و کوچک است که به ادمین سرور اجازه داده می شود تا از رابط کاربری گرافیکی، سریع و ساده آن برای مدیریت هر چه بهتر میکروتیک بهره مند شود.

برای شروع، ابتدا WinBox را از طریق لینک زیر می توانید دانلود کنید. پس از دانلود سپس فایل winbox64.exe را باز کنید، این برنامه نیازی به نصب ندارد.

دانلود برنامه Winbox از سایت میکروتیک

آموزش راه اندازی اولیه و تغییر رمز پیش فرض میکروتیک ابری

پس از دانلود Winbox، آن را اجرا کنید. برای اولین بار که این برنامه را باز می کنید، می توانید برای تغییر رمز عبور پیش فرض اقدام کنید. فیلدها را مطابق تصویر و طبق توضیحات زیر تکمیل کنید :

تغییر رمز عبور پیش فرض در برنامه winbox

Connect To : آدرس آی پی میکروتیک را وارد کنید.

Login : نام کاربری را Admin وارد کنید.

Password : رمز عبور را خالی بگذارید!

سپس بر روی گزینه connect کلیک کنید.

تغییر رمز عبور ورود به میکروتیک

پس از ورود به سیستم، باید رمز عبور را تغییر دهید. رمز عبور قدیمی را خالی بگذارید و رمز عبور جدید خود را مانند تصویر وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه Change Now کلیک کنید.

روش دوم : استفاده از خط فرمان SSH

اگر امکان دارید که از طریق SSH به روتر میکروتیک متصل شوید، می توانید با استفاده از دستور زیر رمز عبور میکروتیک خود را تغییر دهید :

user set admin password=password

در صورتی که میکروتیک شما به صورت خودکار آی پی نگرفته است، جهت تنظیمات شبکه پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش کانفیگ اولیه و تنظیمات آی پی شبکه میکروتیک را مطالعه کنید.

امیدواریم مقاله “راه اندازی اولیه و تغییر رمز پیش فرض میکروتیک ابری” برای شما کاربردی بوده باشد. اگر سوال و یا نظری داشتید، خوشحال خواهیم شد در بخش دیدگاه ها با ما مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط