آموزش ایجاد MX Record در سی پنل

برای بعضی از کاربران مدیریت DNS با توجه به حساسیت و پیچیدگی هایی که دارد، ممکن است ترسناک باشد! خوشبختانه سی پنل از ابزارهای کاربردی برای این منظور استفاده می کند. یکی از این ابزارها، امکان ایجاد MX Record در سی پنل است.

MX Record ایمیل ها را به سرور ایمیل هدایت می کند و نشان می دهد که چگونه پیام ها باید مطابق با پروتکل SMTP، که پروتکل استاندارد برای ایمیل است، مسیریابی شوند. اگر می خواهید ایمیل شما توسط سرور دیگری مدیریت شود یا یک ایمیل سرور به عنوان سرور پشتیبان راه اندازی کنید، تنظیم یک MX Entry می تواند بسیار کاربردی باشد.

در این آموزش، نحوه ایجاد MX Record در سی پنل را به شما نشان می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

پیش نیازها

هاستی که کنترل پنل آن سی پنل باشد.

نام کاربری و رمز عبور ورود به سی پنل.

نحوه ایجاد MX Record در سی پنل

1) وارد هاست سی پنل خود شوید.

ورود به سی پنل

2) در بخش Domains بر روی گزینه Zone Editor کلیک کنید.

گزینه zone editor در سی پنل

3) برای دامنه ای که قصد دارید تغییرات را بر روی آن اعمال کنید، گزینه MX Record+ را انتخاب کنید.

ایجاد MX Record در هاست سی پنل

4) یک کادر برای اضافه کردن و ایجاد MX Record در سی پنل به شما نمایش داده می شود. در فیلد Priority اولویت رکورد MX را باید تعیین کنید که اولویت های بالا با عددهای پایین تر مشخص می شود مثلا عدد 0 بالاترین اولویت را نشان می دهد.

در فیلد Destination هم دامنه مقصد که می خواهید مسیرهای ایمیل هایتان توسط آن انجام شود؛ وارد نمایید. پس از تکمیل فیلدها، روی دکمه Add An MX Record کلیک کنید.

افزودن رکورد MX در سی پنل

5) یک پیغام تأیید سبز رنگ در گوشه سمت راست بالای صفحه به شما نمایش داده می شود و سپس به صفحه اصلی Zone Editor باز می گردید.

آموزش ساخت MX Record در سی پنل

6) MX Record که ایجاد کردید، به سی پنل اضافه شده است. حالا می توانید برای مشاهده رکوردهای DNS دامنه موردنظر، روی دکمه Mange کلیک کنید.


در این مقاله نحوه ایجاد MX Record در سی پنل آموزش داده شد. این قابلیت به شما امکان می دهد تنظیمات DNS خود را به طور موثرتری مدیریت کنید. رکورد MX به طور خاص تضمین می کند که ایمیل شما به سروری که از آن ایمیل خود را مدیریت می کنید، هدایت می شود.

مشهدهاست امکان استفاده از کنترل پنل cPanel را در سرویس های متنوع میزبانی خود مانند: هاست لینوکس پرسرعت، سرور مجازی و سرور اختصاصی ایران و خارج کشور فراهم نموده است. برای راه اندازی سرور سی پنل موردنظر خود با تیم فروش ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست عناوین