آموزش ساخت دیتابیس در سی پنل با ابزار MySQL Database Wizard

آموزش ساخت دیتابیس در سی پنل با ابزار MySQL Database Wizard

اطلاع از نحوه ساخت دیتابیس در سی پنل برای وب مسترها و توسعه دهندگانی که حجم بالایی از اطلاعات را در برنامه ها و وب سایت های خود مدیریت می کنند کاربردی و ضروری است.

سی پنل با استفاده از ابزار مفید MySQL Database Wizard این امکان را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به سادگی در چند مرحله ساده اقدام به ساخت دیتابیس در سی پنل نمایند. اگر آشنایی ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پیش نیازها

هاستی که کنترل پنل آن سی پنل باشد.

نام کاربری و رمز عبور ورود به سی پنل.

نحوه ساخت دیتابیس در سی پنل

1) وارد هاست سی پنل خود شوید.

ورود به سی پنل

2) از بخش Databases بر روی گزینه MySQL Database Wizard کلیک کنید.

ایجاد دیتابیس در کنترل پنل سی پنل

3) یک نام برای دیتابیس خود وارد کرده و سپس روی دکمه Next Step کلیک کنید.

آموزش ساخت دیتابیس در سی پنل CPanel

4) با وارد کردن نام کاربری و ایجاد رمز عبور، یک یوزر برای این پایگاه داده ایجاد کنید. سپس بر روی دکمه Create User کلیک کنید.

آموزش تصویری ساخت دیتابیس بر روی هاست سی پنل

5) در این مرحله می توانید میزان دسترسی یوزر به دیتابیس را تعیین کنید که بر اساس نیاز خود همه یا بخشی از آنها می توانند فعال شوند. برای ادامه بر روی دکمه Next Step کلیک کنید.

ایجاد دیتابیس در cpanel

6) با انجام مراحل بالا، دیتابیس MySQL شما ایجاد شده و یوزر جدید اضافه می شود. برای اتصال اسکریپت ها به نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید. برای بازگشت به صفحه اصلی سی پنل بر روی گزینه Return Home کلیک کنید.

ساخت پایگاه داده در سی پنل

7) حال برای مشاهده و تغییر دیتابیس های ایجاد شده، در صفحه اصلی سی پنل، بخش Databases بر روی گزینه MySQL Databases کلیک کنید.

ساخت دیتابیس بر روی سی پنل

در اینجا می توانیددیتابیس ها و یوزرها را مشاهده یا ویرایش کنید.

ایجاد دیتابیس در سی پنل

ما در این مقاله نحوه ساخت دیتابیس در سی پنل را آموزش دادیم. برای انجام آن کافیست مراحلی که گفته شد را به ترتیب انجام دهید. سی پنل روش انجام کار را بسیار ساده پیاده سازی کرده است، با این حال اگر نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با پشتیبانی فنی مشهدهاست در ارتباط باشید.

مشهدهاست امکان استفاده از کنترل پنل cPanel را در سرویس های متنوع میزبانی خود مانند: هاست لینوکس پرسرعت، سرور مجازی و سرور اختصاصی ایران و خارج کشور فراهم نموده است. برای راه اندازی سرور سی پنل موردنظر خود با تیم فروش ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست عناوین