آنالیز و بررسی میزان منابع مصرفی در هاست سی پنل

آنالیز و بررسی میزان منابع مصرفی در هاست سی پنل

حتما تا به حال برای شما هم سوال پیش آمده که چطور می توان میزان منابع مصرفی در هاست سی پنل را بررسی کرد. منظور از منابع هاست، میزان مصرف منابع سخت افزاری سرور است مانند IO / RAM / CPU و … که بخشی از آنها به هاست شما اختصاص داده شده است.

جهت این که بتوانید منابع هاست خود را بررسی کنید، شرکت هاستینگ شما می بایست بر روی سرور از سیستم عامل کلاد لینوکس (CloudLinux) استفاده کرده باشد، در غیراینصورت امکان بررسی و مشاهده میزان منابع هاست از سمت شما وجود ندارد.

اگر به خوبی قادر باشید میزان منابع مصرفی در هاست سی پنل خود را آنالیز و بررسی کنید، می توانید از بروز خطاها و ارورهایی که به دلیل افزایش منابع هاست گاه و بیگاه بر روی وب سایت خود مشاهده می کنید جلوگیری کنید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید….

بررسی میزان منابع مصرفی در هاست سی پنل

1) ابتدا وارد هاست سی پنل شوید. همچنین از طریق پنل کاربری مشهدهاست منوی سرویس ها / سرویس های من / گزینه “ورود به سی پنل” هم امکان ورود مستقیم به هاست خود را دارید.

ورود به سی پنل در مشهدهاست

2) در بخش Metrics بر روی گزینه Resource Usage کلیک کنید.

مشاهده منابع مصرفی در هاست

3) حالا سربرگ Current Usage را انتخاب کنید.

Current Usage Cpanel

4) پس از طی کردن مراحل بالا، با صفحه ای مشابه تصویر زیر روبرو خواهید شد.

Current Usage overview

اطلاعاتی که در این صفحه می توانید مشاهده کنید، شامل بخش های زیر می شود که هرکدام را به تفکیک توضیح می دهیم :

Cpu usage در سی پنل

در این بخش می توانید حداکثر مصرف CPU اختصاص داده شده به هاست خود را مشاهده کنید. توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه CPU می تواند سرور را با کندی مواجه کرده و دچار اختلال نماید، بنابراین لازم است همواره میزان مصرف CPU هاست خود را کنترل کرده و مدیریت نمایید.

Input/Output Usage

پارامتر IO مشخص کننده توان عملیاتی کاربران است و زمانی که از حد تعیین شده بیشتر مصرف شود، عملیات سایت متوقف شده یا با کندی مواجه می گردد. IO یکی از محدودترین پارامترهای مشخص کننده جهت میزان منابع مصرفی در هاست سی پنل است و بر حسب KB/s اندازه گیری می شود.

Number of processes در سی پنل

پروسس به معنای پردازش هایی است که در لحظه در وب سایت شما انجام می شود. این بخش تعداد پردازش ها را محدود می کند به طوری که وقتی به حد مجاز آن برسد از اجرای پردازش های جدید جلوگیری خواهد شد تا این که یکی از پردازش ها به اتمام رسیده و سپس پردازش بعدی اجرا شود. یکی از مهم ترین کاربردهای این قابلیت جلوگیری از حملات DDos می باشد.

Entry Processes

برای کنترل پردازش ورودی ها و اعمال محدودیت بر روی آنها از این بخش استفاده می شود. در بعضی از وب سایت ها حتما مشاهده کرده اید که به طور همزمان چند اسکریپت وب توسط کاربران اجرا می شود، با استفاده از این محدودیت می توان از عملکرد نامطلوب وب سرور آپاچی جلوگیری کرد و از صحت کارکرد آن اطمینان حاصل نمود.

Faults

در بخش خطاها، می‌توانید میزان خطاهایی که به دلیل کمبود منابع رخ داده‌اند را مشاهده کنید. این خطاها شامل مواردی است که در آن‌ها منابع تخصیص داده شده به سایت شما، از جمله حافظه مجازی (Virtual RAM)، تعداد پردازش‌ها، یا عملیات‌های ورودی/خروجی، کافی نبوده و نتوانسته‌اند نیازهای سایت را برآورده کنند.

این خطاها اغلب نشان‌دهنده دو موضوع مهم هستند:

  1. نیاز به بهینه‌سازی: اگر تعداد خطاها زیاد است، این می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که سایت یا برنامه‌های کاربردی موجود روی هاست به بهینه‌سازی نیاز دارند. بهینه‌سازی ممکن است شامل بازنگری کدها، کاهش استفاده از پردازش‌های سنگین، بهبود کارایی پایگاه داده، و دیگر تغییراتی باشد که به کاهش بار و استفاده بهینه از منابع کمک می‌کند.
  2. افزایش منابع: در صورتی که بهینه‌سازی‌ها به تنهایی کافی نباشند یا سایت شما به سرعت در حال رشد باشد، ممکن است نیاز به افزایش منابع داشته باشید. این افزایش منابع می‌تواند شامل حافظه RAM، فضای دیسک، پهنای باند، یا دیگر اجزای مهم باشد تا اطمینان حاصل شود که سایت شما می‌تواند به طور مؤثر به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد.

ما به شما توصیه می‌کنیم که به طور منظم این بخش را بررسی کنید و در صورت مشاهده افزایش خطاها، نسبت به ارزیابی و اعمال تغییرات لازم اقدام نمایید. این اقدامات می‌تواند به افزایش کارایی و عملکرد سایت شما کمک کند و تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم آورد.

با پارامترهای منابع مصرفی هاست بیشتر آشنا شوید

IOPS

مقدار مجاز داده های ورودی و خروجی Input/Outpot بر واحد تعداد در ثانیه

EP

تعداد پردازش های ورودی به سایت در هر ثانیه می باشد. بطور مثال سایت شما در ثانیه ۱۰ بازدید کننده آنلاین دارد که هر کدام درخواست بازکردن ۱۰صفحه جداگانه را دارند،در این صورت میزان Entry Process ، برابر ۱۰۰ خواهد بود. در صورتیکه ۱۰ کاربر مذکور همگی درخواست بازکردن ۱ صفحه را داشته باشند میزان Entry Process برابر ۱۰ است.

IO

یکی دیگر از پارامترهای میزان منابع مصرفی در هاست سی پنل IO است گخ مخفف Input / Output Usage بوده و میزان خواندن/نوشتن اطلاعات سایت را از هارد دیسک بیان می کند.

زمانی که کاربر درخواستی مانند باز کردن یک صفحه از سایت را دارد، این درخواست به دیتابیس سایت که در حافظه سرور قرار دارد، ارسال می شود که این میزان مصرف سرعت خواندن / نوشتن اطلاعات سایت است.

VMem

به میزان استفاده هر یوزر از حافظه مجازی گفته می شود و هنگامی مورد استفاده قرار میگیرد که سیستم عامل رم کافی برای پردازش های خود نداشته باشد. کمبود حافظه مجازی میتواند موجب خطاهای out of memory شود.در واقع از آن به عنوان یک رم موقتی استفاده می کنند. این کار به سیستم اجازه می‌دهد ‌تعداد و میزان بیشتری از برنامه‌ها و داده‌های مربوط به آن‌ها را اداره کند.

PMem

مقدار مجاز رم سخت افزاری

CPU

مقدار مجاز مصرف پردازنده

Nproc

مقدار مجاز پردازش ها

نتیجه گیری

در این مقاله برای آن دسته از کاربران که در وب سایت خود مشکلات کندی یا اختلال در اجرای سایت را دارند توضیح دادیم که می توانند از طریق بخش Resource Usage میزان منابع مصرفی در هاست سی پنل خود را کنترل کرده و بررسی نمایند تا در صورتی که هاست فعلی پاسخگوی نیازهای کاربران سایت نیست، سرویس خود را به پلن های بالاتر ارتقاء داده و یا به سرویسی که منابع بیشتری در اختیارشان قرار می دهد انتقال دهند.

توصیه تیم پشتیبانی فنی مشهدهاست این است که کاربران همیشه بهینه سازی میزان منابع مصرفی در هاست سی پنل را در نظر داشته باشند چرا که با بالا رفتن میزان بازدیدها و یا توسعه وب سایت امکان مدیریت و کنترل آن سخت و پیچیده خواهد شد. شما کاربران عزیز مشهدهاست همواره می توانید با کمک کارشناسان فنی نسبت به شناسایی و رفع مشکلات مصرف منابع هاست خود اقدام نمایید.

خوشحال خواهیم شد اگر سوال و یا نظری در مورد این مقاله دارید در بخش دیدگاه ها حتما با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط